Avatar billede klavil Seniormester
04. oktober 2019 - 10:58 Der er 4 kommentarer

hvilken router istedet for min Eniig router?

Jeg vil gerne have skiftet min Tilgin Router til en anden og bedre.
Der skal selvfølgelig være 2,4 og 5 ghz gerne med eksterne antenner?
Jeg har nu 2 TP_Link routere sat op som accespoints i kælder og 1 sal og tilgin routeren er i stuen.
Problemet med Tilgiin er at det tit og ofte fejler og Eniig besluttede at sende en af deres nye routere navn? model i4859. Dem har jeg så fået to af nu, men de vil ikke koble sig på mit udstyr, selv om Tilgiin routeren ingen problemer har.
Har snakket med den tekniske afdeling i flere timer og de har indtil nu givet tabt, men erkender at det er noget med deres router at gøre.
Teknikeren sagde at hvis problemet med Tilgiin routeren fortsatte, så ville han personligt finde en anden selv, hvis han var mig, og se om ikke det afhjalp mit problem.
Derfor søger jeg noget der bare fungerer PnP?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2019 - 14:43 #1
hvordan fejler routeren? kun wifi, eller også med kabel?
jeg ville nok bare sætte et google mesh på med en dims på hver etage, og køre med den gamle router hvis det er wifi-fejl (kun wifi på mesh - slået fra på router, hvis muligt.
Avatar billede klavil Seniormester
04. oktober 2019 - 18:50 #2
begge dele, men oplever det reelt mest på kabel. Foreksempel når jeg se TV via tvboks fra Yousee, så kommer der sort skærm i et kort øjeblik og kan gøre det flere gange på et minut. Det samme gør sig gældende når jeg ser apple tv som også er med kabel.
Andre gange for det meste om aftenen og natten, kan den bare lukke wifi ned uden man kan komme på det igen med mindre man genstarter routeren.
Den nye router giver på en eller anden måde ikke ipadresser ud til mine enheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2019 - 20:02 #3
Tv! Apple kører lige så godt trådløs, prøv det. Yousee, det kan være koks hos dem eller i tv-boksen. Hvis det er eneste fejl, så test Apple på wifi, og sæt så meget som muligt trådløst. Hvis du ikke SKAL gemme tv fra yousee, så drop boksen, og hvis du vil tilbage et par dage for at (gen)se en udsendelse, så tag den fra deres app og cast den til tv.
Tjek også, at wifi er sat til at køre hele tiden, og ikke lukker ned for at spare strøm i router.
Avatar billede klavil Seniormester
05. oktober 2019 - 01:19 #4
Det har stået på i rigtig lang tid. Vi har haft fibernet i mange år efterhånden og alt har fungeret fint indtil for ca 6 mdr siden hvor routeren begyndte at være mærkelig.
Jeg troede det var min TV boks det var galt med da der kom sort skærm i korte øjeblikke og har fået den skiftet for 2 uger siden.
Nu har Eniig så langt om længe vurderet at vi skulle have ny router for at løse problemet, men det blev så et problem mere istedet for, selv om de så sendte endnu en router, da de troede der var fejl på den første