Avatar billede anderspetri Praktikant
05. oktober 2019 - 08:03 Der er 1 løsning

Udsending af massemail

Jeg sidder i bestyrelsen for en gruppe frivillige læger og sygeplejersker der hvert år står for det medicinske beredskab på Roskilde festival.

Min udfording er at vi har notorisk svært ved at få informationer ud til alle, da almindelige mailservices ikke er egnet til masseudsendelse af mails.

Vi sender måske 5-6 mails i løbet af året, så det er ikke store mængder kommunikation vi snakker om.

Hvordan får vi en løsning hvor vi er sikre på at alle får vores informationer og som samtidigt er GDPR sikker?
Avatar billede Slater Ekspert
05. oktober 2019 - 08:26 #1
Først og fremmest, send aldrig massemails ud via normal e-mail. Hvis I gør det nu, så stop med det samme inden det er for sent. Det største problem er, at I skal håndtere fejl som at modtageren ikke eksisterer eller har blokeret for de mails med det samme - den fejl der som regel hedder 550 5.1.1 - hvis det ikke sker hurtigt, vil I ryge i spamfiltre nettet over, og vil ikke kunne nå frem til nogle modtagere. Og det er svært at holde styr på manuelt.

Brug en service som f.eks. SendGrid eller MailChimp. Der er sikkert billigere alternativer, men de er ikke voldsomt dyre - an på hvor meget I skal sende ud.

SendGrid har en side om overholdelse af GDPR her: https://sendgrid.com/resource/general-data-protection-regulation-2/