Avatar billede TheJoker Juniormester
07. oktober 2019 - 15:34 Der er 3 kommentarer

Ikon skifter "view"

Hej alle

Efter 15 år som supporter så har jeg stødt på noget jeg aldrig har set før. Håber i kan hjælpe mig her!!

Som i kan se på video snas'en jeg har optaget
https://youtu.be/PvZfw5yvJZg
Så skifter ikonet view når man lægger den over fra hoved skærm over til sekundær skærm.
Dette er som nævnt ikke noget jeg har set før og har prøvet at google mig frem til svaret.
Bl.a dette :
https://www.winhelponline.com/blog/desktop-icons-tiles-view-mode-fix/
De der genveje hjalp ikke.
Så er der en løsning med at gå ind i "folder options" og fjerne flueben ved, "always show icons never thumbnails"

Brugeren jeg har vil meget gerne kunne se det som "preview" da han han arbejder meget med video filer.

Men hvordan ændres dette?? Kan simpelthen ikke finde en løsning der har virket.

Det er Windows 10 version 1809 vi bruger her.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2019 - 16:16 #1
Spændende problemstilling.

Som jeg husker det, kan man sætte egenskaber for individiuelle mapper. Og skrivebordet er jo en mappe.

Jeg er så ikke helt klar over hvordan Windows håndterer flere skærme = skriveborde - logisk ligger filerne jo i samme mappe i brugerprofilen, men det kan ske der et eller andet sted i registreringsdatabasen er individuelle indstillinger for to "virtuelle" mapper.

I hvert fald vil jeg anbefale dig at lave en "Reset Folder View" på skrivebordet/desktoppen - se mere info her: https://www.tenforums.com/tutorials/18834-enable-disable-thumbnail-previews-file-explorer-windows-10-a.html

Efter reset kan du slå Thumbs til igen, og se om det har hjulpet.
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. oktober 2019 - 09:41 #2
Jeg kører også med 2 skærme og her bibeholdes  visningen på tværs af skærme på
Win10 ver 1903
Så har du prøvet at opdatere windows ?
Avatar billede TheJoker Juniormester
22. oktober 2019 - 09:33 #3
@Hjolsen

Det er en firma computer. 1903 er stadig ikke godkendt. Vi kører på 1803.