Avatar billede 1l2g4a80 Novice
08. oktober 2019 - 14:12 Der er 8 kommentarer

Musicator win 3

Hej Computerworld.
Jeg har sikkert fastet forkert, da jeg gemte et par nye filer.
De gamle gemte filer udskrives perfekt.
De filer der blev gemt sidst bliver kun udskrevet med blanke nodelinjer, og uden noderne.
Jeg vil blive glad, hvis jeg kan få hjælp til løsning af mit problem.
Med venlig hilsen
Leif Glarø
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2019 - 18:44 #1
kører du på en ægte win 3 ?
din printer driver skal virke. hvad årstal er den fra, hvad printer har du ?

win 3... det er jo fra 1992.... tsk tsk.
hvorfor skifter du ikke til Sibelius ?
Avatar billede 1l2g4a80 Novice
09. oktober 2019 - 07:38 #2
Tak for svaret.
Jeg har og bruger en ægte Win 3
Jeg har prøvet at re installerer med de originale disketter.
Printeren er en Lexmark laserprinter, og virker, også i andet brug i min virksomhed, Der printes ud UDEN selve noderne, og kun nodelinjer bliver printet ud.
Jeg skifter ikke, fordi 1 jeg er over 80. 2 Programmet har virket i mange år, ,men fejler nu kun i nye filer, der er gemt, som sidste filer.
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. oktober 2019 - 09:04 #3
Fedt at høre, at nogen holder ved programmer, der bare virker. Jeg er faktisk lidt overrasket over at høre, at Musicator3 overhovedet kan køre i Win3, for jeg mener det blev udgivet omkring Win98-tiden. Men det er jo svært at argumentere imod dine mangeårige erfaringer :-)

Med de ting, du skriver, vil jeg også umiddelbart vurdere, at det er gået galt da de nyeste filer er blevet gemt. Er det også hvis du nu laver nye filer, og de gemmes? Eller er det kun en (eller få) bestemt fil, den er gal med?

Hvis det sidste, så tænker jeg nok, at det nemmeste bliver for dig, at se om du kan genindspille/-taste filerne. Det er ganske vist surt, det kan jeg godt se, men det er et meget gammelt program, og jeg tror desværre at chancen for, at der er nogen herinde, der lige har et fix til dette problem, er lille. Muligvis kunne noget gøres, hvis man åbnede de pågældende filer i en tekst- eller hex-editor, men det ville kræve et ret dybt kendskab til, hvordan Musicator gemmer sine filer.

Hvis filerne er gemt på diskette, kan der også være en fare for, at der er opstået fejl på disketten. Disketteteknologien er jo desværre lidt sårbar overfor at tabe data. Så vil det nok under alle omstændigheder være svært at genoprette fejlen.
Avatar billede 1l2g4a80 Novice
09. oktober 2019 - 17:53 #4
Tak for dit svar
Jeg bruger kun Musicator til nodeskrivning, og høre, hvordan melodierne skal spilles.
Der er problemer med de sidst indtastede og gemte filer.
Kan mine gamle filer overføres til et nyt program, og hvilket brogram egner sig til nodeskrivning ? (jeg ved godt, og anvender en USB pind til at gemme på.
Med venlig hilsen
Leif
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2019 - 20:07 #5
Jeg tror jo så bare umiddelbart, at det har noget at gøre med gammelt program, og moderne printer.

Til noder findes Sibelius.

det er ikke smart at gemme på usb pind. hvis den går i stykker mister du alt.
usb pind er kun til transport af data. gem på harddisken istedet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. oktober 2019 - 20:47 #6
Som sagt, tror jeg det er gået galt med gemningen af de pågældende filer, eftersom du stadig godt kan få de gamle filer til at virke. Derfor tror jeg ikke det vil gøre en forskel at åbne filerne i et andet program. Dertil kommer også, at jeg ikke tror de nyere programmer vil kunne køre under Win3, så du skal i givet fald også have nyt styresystem, og så også ny computer. Så det kommer hurtigt til at gribe om sig.
Avatar billede 1l2g4a80 Novice
10. oktober 2019 - 18:15 #7
Mange tak.
Jeg bliver klogere hver gang.
MVH og god weekend
Leif
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. oktober 2019 - 07:38 #8
Velbekomme, og tak i lige måde :)