Avatar billede klostermann Juniormester
10. oktober 2019 - 16:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Genbrug af oplysning i makro

Hej
Jeg har en database jeg bruger til at generer deltagerlister til weekendture med FDF. Typisk skal der laves 4 forskellige lister til hver tur.
Hver liste er lavet som en rapport, med en underlæggende forespørgelse hvor f.eks. navnet på weekenden står som [Lejrnavn]. Når jeg så beder om at gemme listen som PDF kommer access op og spørger "Lejrnavn" og jeg kan skrive det og vupti kommer det på listen.

Jeg har lavet en makro, som jeg kører der med "EksporterMedFormattering" generer alle 4 lister i et hug... Super smart men...

Så skal jeg skrive Lejrnavn 4 gange :(

Hvordan får jeg Access til at gennemskue at det er der samme i for hver eksport?

Med venlig hilsen

Anders
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2019 - 17:26 #1
??
Not quite sure I understand the problem.
I assume you get asked 4 time for four different ([Lejrnavn]) and from that your get four different reports,  isn't that what you want?
Avatar billede martens Guru
10. oktober 2019 - 17:26 #2
Det nemmeste vil være at lave en lille formular, hvor [Lejrnavn] står som et indtastningsfelt, hvor forespørgslen henter værdien fra til samtlige 4 lister, så skal du kun skrive navnet én gang !

altså skal der i din forespørgsels kritieriefelt stå :

Formularer![NavnPaaLejrInputForm]![NavnPaaLejr]

Formularen hedder : NavnPaaLejrInputForm
Indtastningsfeltet hedder  : NavnPaaLejr

Håber det giver mening ....;o)

mvh martens
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2019 - 17:26 #3
your also welcome to send the dB to ekspertenATsanthell.dk (AT = @) and I'll take a look
Avatar billede martens Guru
10. oktober 2019 - 17:29 #4
@Terry Det er det SAMME navn til 4 rapporter ;o)
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2019 - 17:41 #5
If thats the case then your idea of a form with a field for entering [Lejrnavn] is the way to go ;-)
Avatar billede klostermann Juniormester
10. oktober 2019 - 17:49 #6
Hej Martens
Du har fat i det rigtige er jeg overbevist om, men jeg kan ikke få det til at virke

Hvor er det jeg skal skrive Formularer![NavnPaaLejrInputForm]![NavnPaaLejr] så når jeg kører forsepørgelsen åbner den formularen og spørger mig :)

Anders
Avatar billede martens Guru
10. oktober 2019 - 17:53 #7
Det skal du skrive det i kriterieudtrykket i forespørgslen, der danner grundlag for dine rapporter ....
Avatar billede martens Guru
10. oktober 2019 - 17:54 #8
Rev #2

Det skal du skrive i kriterieudtrykket i forespørgslen, der danner grundlag for dine rapporter ....
Avatar billede klostermann Juniormester
10. oktober 2019 - 18:09 #9
Jeg ved simpelt hen ikke hvad du mener med kriterieudtrykket - Kan du forklarer det ud fra dette billede https://www.dropbox.com/s/m2kz5hp92pkypt6/Udklip.PNG?dl=0
Avatar billede martens Guru
10. oktober 2019 - 18:57 #10
Avatar billede martens Guru
10. oktober 2019 - 19:10 #11
Du kan også prøve at hente min lille test database...

https://1drv.ms/u/s!Aog7vvlTrHB6kJQnl4mqOsHV7T_f_A?e=gtP4Nd
Avatar billede klostermann Juniormester
10. oktober 2019 - 20:14 #12
Så lykkedes det - Tusind tak for hjælpen

Problemet er bare at nu kan jeg se hvordan jeg kan gøre en masse andet meget enklere og lettere - Så nu er der mere arbejde :)