Avatar billede AnyFellow Seniormester
11. oktober 2019 - 13:01 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hente data fra gl. dos program

Jeg hjælper en lille virksomhed med deres it, og de har et gammelt 16-bit program ved navn Windows Tracker. Det er en form for CRM. Programmet er placeret i en mappe ved navn WINTRK.

De vil gerne have flyttet data over på et nyt system,men eksportmulighederne er desværre meget fraværende. Jeg har prøvet at åbne data-filerne i en hex-editor, men der er desværre ikke noget der indikerer, at data kommer fra et kendt databasesystem.

Er der nogen der evt. kender dette program, eller har bud på hvordan data kan forsøges tilgået?
11. oktober 2019 - 22:43 #1
Har du prøver DOS-BOX ver x.xxx  (har ikke nummeret her). Søg på DOS-BOX.

K

OG hvis programmet er ren DOS er der meget lille sandsynlighed (tæt på NUL) at det vil køre på en Windoze...
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2019 - 01:53 #2
hvis de virkelig vil noget med de gamle data, så hyr et firma til at skille programmet ad og få styr på data. jeg kender en fyr der har specialiseret sig i det, han bor i Schweiz og er min gamle ven, han kan gøre det. www.cassidy.dk - du kan prøve hans twitter
Avatar billede AnyFellow Seniormester
18. oktober 2019 - 22:01 #3
Okay, tak for forslagene, som jeg vil kigge videre på.