Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2019 - 09:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disable "CTRL+ALT+DEL" fra desktop

Hej,

Er det muligt at disable "CTRL+ALT+DEL" så den ikke kan aktiveres fra desktoppen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2019 - 09:37 #1
Så vidt jeg ved kan du ikke alene fjerne funktionen. Men du kan sætte Windows op til at køre "Kiosk Mode", hvor én applikation alene sættes som den primære, og man så ikke kan gå ud af denne app. Det forhindrer så brugeren i at benytte andet end den ene applikation, men fjerner til gengæld CTRL+ALT+DEL.

Se mere ved at søge på "windows 10 kiosk mode"
Avatar billede Schachtone Seniormester
15. oktober 2019 - 10:06 #2
Kan dette bruges eller er det noget helt andet vi snakker om ?

https://www.top-password.com/blog/2-options-to-disable-press-ctrlaltdel-to-log-on-in-windows/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2019 - 10:44 #3
Ja det kunne selvfølgelig være rart med mere baggrundsinfo - hvad er situationen.

Jeg antog selvfølgelig det var for at kunne undgå at brugeren kunne tilgå "skift password", "lås PC" og "Jobliste" funktionerne...

Men disse funktioner kan jo også tilgås på andre måder, så at fjerne CTRL+ALT+DEL ville ikke hjælpe på noget... (Derfor er "Kiosk" funktionen opfundet).
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2019 - 09:11 #4
Takker for input.

Det var for at spærre for at brugerene kan være i Win 10 og trykke CTRL + ALT + DEL.
Det er nok kiosk mode der er vejen frem (desværre)