Avatar billede Sebastian Novice
15. oktober 2019 - 15:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Global Adress List til Outlook/iPhone Contacts

Hej Eksperter

Vi har været på udkig efter en god løsning til at få udvalgte del af Global adress list fra Outlook(O365) ned som offline kontakter på iPhone.

Vi benytter os af Outlook App til Ios som standard mail app på mobilen, og ønsker ikke at benytte os af den native mail/kontakt klient til at synkronisere med, og søger derfor et alternativ.

Vores brugere efterspørger en løsning hvor de kan se kollegaernes opkalds ID på telefonen, eller blot udvalgt del af den globale adresse liste, så man ikke får for mange kontakter på mobilen.

Håber der er nogen eksperter på emnet :)

På forhånd tak!

Sebastian
16. oktober 2019 - 13:17 #1
Hej
Min umiddelbare reaktion er at synkroniserer med en SharePoint liste eller Excel.

Man kan sætte en SharePoint liste op til at vise fra en database som Exchanges adresseliste jo er og jeg mener også at man kan hente Exchange-data f.eks. til en kontaktpersonliste. SharePoint listen kan vises på telefonen eller i kan oprette en PowerApp med lidt service i.

Alternativt kan man hente data via dataforbindelse til Excel (hent data --> via onlinetjeneste --> Fra Microsoft Exchange Online ) og derefter vise den f.eks. i en PowerApp. Excel-arket gemmes på SharePoint. (Excel er lidt lettere at hente data ind i.)

Håber det giver dig nogle ideer.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede Sebastian Novice
18. oktober 2019 - 10:48 #2
Hej Birthe

Tak for svaret, jeg har kigget lidt på den løsning du foreslår, men tror desværre ikke den løser vores udfordring.

Vores behov er primært at kunne se opkalds ID, selvom mobilen ikke har data forbindelse. Altså skal listen synkroniseres med kontakt bogen, og være tilgængelig offline.

Har du et udvidet bud, eller et alternativ?

Mvh
Sebastian
18. oktober 2019 - 11:38 #3
Hej Sebastian
Skal det forstås sådan at I vil synkroniserer telefonens kontaktpersonliste med udvalgte felter i den globale kontaktpersonliste i stedet for med Outlooks kontaktpersonliste???

Min telefon sætter den til at synkroniserer Outlooks kontaktpersonliste hver gang jeg opdaterer Appen. også selvom jeg har slået synkroniseringen fra. (Det er en Android).

Jeg ved mest om Office-programmerne og desværre ikke ret meget om telefoner bortset fra PowerApps :-)  Så medmindre i vil gå via synkronisering af den globale kontaktpersonliste med Outlooks kontaktpersonliste og derefter til telefonen (hvilket jeg ikke synes er fornuftigt) så melder jeg pas. (Jeg kan fortælle om adgang til den globale liste, hvis du får brug for det.)

Jeg ved ikke hvor mange telefon-vidende mennesker der læser denne gruppe. Måske du også skal slå det op i en telefongruppe???

Hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede Sebastian Novice
07. april 2020 - 13:13 #4
Tak for det Birthe - jeg rykker den til telefon sektionen:)