Avatar billede slerberg Juniormester
15. oktober 2019 - 23:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 Pro - Nettverksdisker vises ikke under nettverk.

Jeg har 3 nettverksdisker - en Linkstation, en Seagate Central og en Synology NAS som ikke vises under nettverk i Explorer. Problemet er bare tilstede på PC'en med Windows 10 Pro. Jeg har forsøkt flere løsninger som jeg har funnet på nettet, men til ingen nytte. Er det noen her som kjenner til dette problemet?
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. oktober 2019 - 23:40 #1
Hvis det er WiFi og din router både supporter 2.4Ghz og 5 Ghz - skal tingene være på samme netværk
Avatar billede slerberg Juniormester
15. oktober 2019 - 23:49 #2
Det har jed prøvd ut. Det er ingen forskjell om jeg kobler til 2.4 Ghz nettverket. Jeg vedlegger en Youtubevideo, hvor jeg har prøvd alle løsninger.

Link: https://youtu.be/_vki_bx4zjI
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2019 - 07:01 #3
Prøv at gå til Kontrolpanel Vælg Programmer og funktioner Tryk på Slå Windows funktioner til eller fra!
Aktiver SMB  Direct
https://ibb.co/HnKtwB2
Avatar billede slerberg Juniormester
16. oktober 2019 - 13:26 #4
Smb Direct er aktivert hos meg.
Avatar billede slerberg Juniormester
16. oktober 2019 - 13:41 #5
Poko1: Jeg har vært inne og sjekket i innstillingen "Slå Windowsfunksjoner til og fra" og der var innstillingen for "smb1 fildeling" ikke aktivert. Når den ble aktivert så fungerte det.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2019 - 13:59 #6
Så var det sandeligt godt at du markerede dig selv for at have løsningen :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2019 - 14:11 #7
Ja du bør kreditere poko1 for at lede dig på rette vej👍
Avatar billede slerberg Juniormester
16. oktober 2019 - 16:26 #8
Sorry - det er rettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2019 - 16:35 #9
👍