Avatar billede scheegell Novice
16. oktober 2019 - 12:49 Der er 3 kommentarer

Åbne gamle access filer i Access 2007

Har en gammel pc'er, der kører finansprogrammet Winfinans, som er opbygget med en kerne i Access.
Nu vil jeg gerne have lagt programmet over på en nyere maskine, men programmet vil ikke acceptere den gamle Access-fil, fra Access 2002.
Den nyere maskine kører Access 2007.
Den påstår, at det ikke er en rigtig access databasefil.
Avatar billede puren Ekspert
16. oktober 2019 - 14:00 #1
tænker at Winfinans er laver i VB eller noget, så er det ikke nødvendigt at have access installert på computeren

kunne det tænkes at der er gået ged i access filen??
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2019 - 14:10 #2
Winfinans håndterer mdb filen via ODBC i windows.

hvis du absolut vil konvertere den, kan det være at den ikke virker i programmet mere.

du kan konvertere ved at eksportere databasen som kommasepareret fil, og importere i A2007
Avatar billede scheegell Novice
16. oktober 2019 - 15:14 #3
Kort fortalt. Jeg ville flytte hele bogføringen fra den gamle pc til den nyere pc. Samme styresystem XP, da Winfinans ikke kan køre under senere versioner af Windows. Jeg kan ikke lave en backup af bogføringen i Winfinans og ville derfor flytte/kopiere alle filerne over i en ny installeret Winfinans, men både Winfinans og Access ville efterfølgende ikke kendes ved den gamle database, selvom alle filer lå, som på den gamle pc.