Avatar billede Oswald1 Juniormester
17. oktober 2019 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bliver et kopieret formelfelt blankt?

Hej,
Jeg har lavet et ark med forskellige data, og hvis der ikke er nogle data så skal rubrikken være blank (hvis.fejl) hvilket virker.

Men når jeg så kopiere alle dataene fra det ene excelark til et andet og indsætter som værdier så jeg kan arbejde uden formler.
Når jeg så vil rykke fra data til data (ctrl+pil ned) i det nye ark, så hopper den forbi de blanke felter som om der står data i dem. Jeg kan godt stille mig i et af felterne og trykke DEL og så stopper den korrekt.

Spørgsmål: Hvordan ændre man de "blank" formelceller så excel ikke tager dem som et felt med data men stopper korrekt ved (ctrl+pil ned)?

Tak Peter
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. oktober 2019 - 13:35 #1
Hej
Hvis dine "blanke celler" er blanke, fordi du med en formel laver den blank;, så er der jo en formel og så er cellen ikke blank, men på skærmen vises intet.
For at være blank skal de "delete"
Avatar billede Oswald1 Juniormester
17. oktober 2019 - 13:59 #2
Tak, hvordan gør jeg så de vises som blank - uden at bruge delete på dem alle?
Kan jeg gøre det ved at ændre noget i min hvis.fejl formel, bruge erstat?

Mvh
Peter
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. oktober 2019 - 14:26 #3
Hej

Hvis det er samme område der altid skal være blanke, så kan du anvende en makro der blanker området, eller må du "delete" manuelt.
Avatar billede Oswald1 Juniormester
17. oktober 2019 - 14:41 #4
Hej Igen,

Fandt lige selv løsningen. :-)
Du tager "søg og erstat" søger efter alle tomme felter, og erstatter dem med en værdi - eks 333.
Derefter søger du efter 333 og erstatter med blank - så virker det.

Peter
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. oktober 2019 - 16:29 #5
Hej

Godt tænkt