Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. oktober 2019 - 09:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til Windows Media Player.

Jeg har en ekstre bærbar Computer.
Med Windows 7

Windows Media Player

Kan godt kopiere en CD.
*
Men når jeg så brænder den på en CD (80 minutter).
-
Så kommer der kun støj. ikke musik.
-
Der står også kun "1". - Ikke 10 eller 15 numre.
.
Nu kan det jo godt være det er computeren der er noget galt med.
-
Jeg har overtaget den. Fra en, som fik en større.
*
Men er der et alternativ til Windows Media Player -
Jeg kan prøve ?
-
Jeg vil gerne kopiere en CD og derefter brænde den.
*
God Fredag til jer. - Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Slater Ekspert
18. oktober 2019 - 10:06 #1
Det lyder bare som om det er brændt som en data-CD og ikke en audio-CD. Windows Media Player kan gøre begge dele, er du sikker på den står til audio-CD?
Avatar billede Richard Thune Forsker
18. oktober 2019 - 11:15 #2
Jeg har ikke hverken brugt Windows eller arbejdet med cd'er længe.
Men det lyder som om du først ripper musikken til media player.
Medmindre du bruger et tabsfri codec mister du kvalitet under ripningen.
Prøv at finde en måde at kopiere direkte så du bevarer den kvalitet der er på den originale cd.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2019 - 11:37 #3
#1 kopier cd til computer som WAV filer
http://www.exactaudiocopy.de

#2 brænd WAV filer til CD som audio CD
https://www.nch.com.au/burn/index.html
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2019 - 11:38 #4
verdens bedste medieafspiller
VLC
https://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede eurositi Ekspert
18. oktober 2019 - 11:43 #5
Åbn Windows Media Player. Vælg fanen Brænd og gør, som jeg viser på dette skærmbillede:
https://imgur.com/a/CoySIKo

Du kan sætte flueben i "Kopier ("rip") CD'en automatisk, men det er nok lidt upraktisk, hvis ikke du skal kopiere/brænde alle de CD'er, du lægger i drevet.

Når CD'en er kopieret, ligger de i mappen Musik som WAV-filer (tabsfrit format). De filer skal så trækkes (og arrangeres i den rigtige rækkefølge, hvis de ikke er det) ind på brændingslisten, som du også kan se på mit skærmbillede.

Klik på Start brænding, når listen indeholder det, den skal.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. oktober 2019 - 12:07 #6
Jeg siger : Mange TAK til alle.
Kigger på jeres forslag - Senere - Men STOR tak
Avatar billede thov Forsker
18. oktober 2019 - 13:48 #7
Fra verden bedste: VLC, til verdens ældste:
CDBurnerXP  https://cdburnerxp.se/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. oktober 2019 - 15:24 #8
Hvordan ser man det :

"Det lyder bare som om det er brændt som en data-CD og ikke en audio-CD. Windows Media Player kan gøre begge dele, er du sikker på den står til audio-CD?"

Slater og andre ?
Avatar billede eurositi Ekspert
18. oktober 2019 - 15:29 #9
#8
Det kan du se her: https://imgur.com/a/YbKhIkb
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. oktober 2019 - 22:06 #10
STOR = TAK til jer alle.
-
Jeg kan bruge jeres gode råd. - Alle sammen - Måske en anden gang.
-
I dag prøvede jeg at afinstallere Windows Media Player.
- Og geninstallation af WMP .

Og : Ja, den stod jo ikke på "Audio-CD". Med Data-CD - Som Slater skrev i starten.

- Jeg har ikke selv lavet nogen Data-Cd.

Men jeg har fået Computeren fra en bekendt. - Der vel har sat den til det.
-
Tænkte jeg ikke på.

MANGE - TAK !

Til alle ...

Stor hjælp !

Har lige bandt en af mine egne CD'er til min søster ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. oktober 2019 - 23:11 #11
bandt = brændt