Avatar billede Harald Novice
18. oktober 2019 - 13:48 Der er 8 kommentarer

Fryse rader i Excel

Jeg forsøger at fryse de første tre rader på min Excel-tabell, men får det ikke til at virke. Jeg mener at vide hvordan det skal gøres og har også checket det med brugermanual og supportsider.
Hvad kan være galt?
Harald
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2019 - 14:28 #1
på IOS/apple, så klik i fx A4, og vælg Frys ruder - så er de øverste 3 rækker låste
Er det kolonner, så klik i D1, og vælg Frys ruder - så er kolonner A til C låste
Avatar billede Harald Novice
18. oktober 2019 - 18:15 #2
Tak, men det der kan jeg, og har gjort det i mange år, men nu får jeg den prosedyren plutselig ikke til at virke, så derfor mit spørgsmål....:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2019 - 18:43 #3
muligheder
1) luk ipad ned (sluk helt) og start den op igen, og test
2) slet excel fra ipad, og hent en frisk version

1) vil rette, hvis der er lidt gums i hukommelsen, og 2) vil rette, hvis app har gums lokalt i sine data (typisk hvis der er en ny version)
Avatar billede Harald Novice
18. oktober 2019 - 19:14 #4
Jeg har ikke nævnt iPad, har jeg?
Stationær PC med Office365.
Men jeg går ud fra forslaget gjælder uanset, men det hjælper hellre ikke da det er forsøgt, uden hel.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2019 - 19:27 #5
det er det samme på pc - og som i #3 slet excel, genstart, hent en frisk office365 og test - det virker her, så beskriv nærmere hvad og hvornår du trykker hvis du ikke kan få det til at du.
Avatar billede Harald Novice
18. oktober 2019 - 20:24 #6
Da laster jeg ned en "fisk" version af 365, så fpr vi se.
Tak for din tålmodighed! :-)
Avatar billede Harald Novice
18. oktober 2019 - 20:53 #7
Nei, det hjalp hellre ikke......
Avatar billede store-morten Ekspert
18. oktober 2019 - 21:54 #8
Prøv en makro:
Sub Frys_Ruder()
ActiveWindow.FreezePanes = False
    ActiveWindow.FreezePanes = True
End Sub