Avatar billede fileto Seniormester
19. oktober 2019 - 22:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mit VLSC Office Deployment tool virker ikke

Hej
Jeg vil gerne installere Office 2019 på min Windows 10 computer.
Til det har jeg downloaded Office Deployment tool fra VLSC
Men når jeg downloader og installerer virker det ikke.
Jeg har en gyldig produktnøgle

I en mappe har jeg
configuration.xml
setup.exe

Min configuration.xml ser sådan ud:
<Configuration>
  <Add SourcePath="\\Server\Share" OfficeClientEdition="64" Channel="PerpetualVL2019">
      <Product ID="ProPlus2019Volume"  PIDKEY="AAAAA-BBBBB-CCCCC-DDDDD-EEEEE" >
        <Language ID="en-us" />
      </Product>
      <Product ID="ProofingTools">
        <Language ID="de-de" />
        <Language ID="ja-jp" />
      </Product>
  </Add>
  <RemoveMSI All="True" />
  <Display Level="None" AcceptEULA="TRUE" />
</Configuration>

I samme mappe som filerne udfører jeg følgende dos kommandoer:
Setup /download configuration.xml
Setup /configure configuration.xml

Det der sker er at dowload ikke kører særlig længe og når jeg udfører configure så bliver jeg bedt om at give tilladelse til at et program kan køre. Men efter at programmet har kørt og jeg går ind og kigger på min program liste så er der igen word, excel osv installeret.

Jeg kører som administrator så hvad gør jeg galt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2019 - 11:26 #1
Der kan være mange ting galt.
Selv om du har produktnøgle, er det ikke sikkert du har adgang til "PerpetualVL2019" kanalen med den nøgle (Vi snakker her Volume License til virksomheds deployment).

Du har forhåbentlig en rigtig server i "SourcePath" variablen - står der bare \\server\share i din fil, kræver det at du har en server der hedder "Server"... - med et share der hedder "Share" :-) - og så skal der være skriverettigheder og tilstrækkeligt med plads til at danne den "Data" mappe der indeholder installationen.
Slet i øvrigt endelig hvad der er dannet, når det går galt - den rydder ikke op efter sig selv, så du ender med 100 datamapper med samme forliste datasæt.

Og jeg antager du sætter den rigtige nøgle ind under PIDKEY? - hvilket i øvrigt ikke skal til, hvis der køres Office365 - så er det de enkelte brugeres personlige login der aktiverer office, uden brug af produktnøgle.

Hvis du skal lave en udgave der kan installeres til flere i en virksomhed, så vil jeg anbefale at du bruger Microsofts værktøj til at danne XML filen: https://config.office.com/

Skal du bare lave en enkelt installation, ville jeg finde installationen oppe i højre hjørne på https://portal.office.com og installere herfra. Sprogindstillinger kan altid føjes til senere.
Avatar billede fileto Seniormester
20. oktober 2019 - 13:16 #2
Hej ole_madsen
Hvordan rydder jeg op efter installationen?
Hvilken mappe ligger den i?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2019 - 13:48 #3
Den ligger i den mappe, du har specificeret i linjen:

  <Add SourcePath="\\Server\Share" OfficeClientEdition="64"

...altså i \\Server\Share
Hvis linjen står som ovenfor, vil der med garanti ikke ligge nogen efterladenskaber, for sandsynligheden for at du har en server ved navn "Server" med et delt bibliotek ved navn "Share" er næsten lig nul...
Avatar billede fileto Seniormester
25. oktober 2019 - 23:05 #4
Hej Ole Madsen
Tak for hjælpen