Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. oktober 2019 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Video Station

Har en Synology NAS. Har installeret Video Station, som så skulle gøre det muligt, at se video på min telefon, ipad m.m. når jeg er væk hjemmefra.
Men skal vel oprette bruger med user og password eller hvordan gør jeg lige i det. Hvis jeg inst,. app på telefonen beder den om én ip adresse. Den taster jeg så. Taster så mit brugernavn og password. Men der sker ikke alverden. Nogen der kan vejlede mig?
PFT  Johnny
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2019 - 16:15 #1
hjemmefra ? ude i verden ? så skal du jo have et VPN, ellers kan du ikke få kontakt
Avatar billede nemlig Professor
21. oktober 2019 - 17:00 #2
Jeg kan sagtens få fat i min NAS udefra og uden VPN.
Jeg benytter fast IP og problemet med manglende adgang er tit, at der ikke benyttes fast IP.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2019 - 08:24 #3
den ip du angiver skal være din eksterne ip-adresse og ikke din interne - og så skal du have en fast ip (som beskrevet i #2) - er det det du har gjort?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2019 - 08:50 #4
Jeg bruger det selv - og har gjort det i 5-6 år, uden problemer. Største problem er hvis din internetforbindelse ikke har så stor upload - det kan være en båndbredde begrænsning for dig (Den skal helst være over 2Mbps, afhængig af størrelsen på dine videoer).

Men ja - ekstern IP adresse (Eller domænenavn, hvis du har sådan et registreret på din IP) - og så skal du huske at have følgende porte forwardet i din router:

1900 (UDP), 5000 (HTTP), 5001 (HTTPS), 9025-9040,
5002, 5004, 65001 (for using the HDHomeRun network tuner)

Se alle porte for alle services på https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/Network/What_network_ports_are_used_by_Synology_services

Personligt har jeg slået HTTPS til på min (SSL krypterings protokollen er aktiv), og jeg bruger derfor kun port 5001 samt 9025-9040. Det fungerer fint.

Brugernavn og password er det samme som du bruger når du logger direkte på NAS´en. Og det er derfor også her du skal oprette yderligere brugere, hvis familien skal kunne tilgå også (De skal næppe have admin-adgang :-) - når du opretter brugeren, bliver du også spurgt om, hvilke programmer de må få adgang til...
Avatar billede johnnylassen Seniormester
15. september 2021 - 21:57 #5
Super. Masser af god info. Tak