Avatar billede N-man Novice
24. oktober 2019 - 09:30 Der er 4 kommentarer

Tabel

Hej,

Har lige et spørgsmål til oprettelse af en tabel på baggrund af et tal.

hvis jeg har en kolonne hvor der står 30, skal tabellen selv oprette 30 rækker fra 1-30. Er det muligt?
Kan den også tage formler med ned? så hvis jeg retter 30 til 120 så et tabellen udfyldt med det samme?

tak på forhånd :)
24. oktober 2019 - 10:42 #1
Ja, det kan gøres med VBA.

Bruger man Excel's tabelfunktion er det med formlerne indbygget.

Kan du skrive lidt om, hvordan Excel skal finde ud af hvor tabellen skal oprettes og hvor mange kolonner der skal være?

En mulighed er at oprette en Excel tabel med et passende navn - så kan man skrive en makro, der tilpasser antallet af rækker i tabellen.
Avatar billede N-man Novice
24. oktober 2019 - 12:05 #2
Det er f.eks. hvis man har et annuitets lån, har har du nogle terminer, og det er så ud fra dem, den skal oprette tabellen.

kolonner skal der være mellem 3-6 det kommer lidt an på opgaven. dem de defineres med navn og kan godt selv oprettes :)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. oktober 2019 - 13:01 #3
du kan måske bruge dette som inspiration
https://www.dropbox.com/s/w0innxzueje8xkw/lavtabel.xlsm?dl=0

Jan
Avatar billede N-man Novice
24. oktober 2019 - 13:18 #4
Det var ikke helt det jeg efterspurgte, men mange tak for det. tror måske det kan hjælpe lidt. :)