Avatar billede overgreat Forsker
31. oktober 2019 - 21:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jqte Rich test editor smider tekst

Jeg sidder med jqte Rich text editoren (wysiwyg)
Den giver mig et alvorligt problem når man formaterer test.

Starter jeg med ren tekst... derefter laver en masse skift af formatering (skriftstørrelser, header skift, fed skriftfarve osv)... så viser den korrekt - men bagvedliggende HTML kode smider en del af teksten væk.

Gemmer jeg det i min database så mister jeg tekst som jeg har skrevet.

Jeg tænker andre må have oplevet det samme.

Derfor håber jeg der er en som kan guide mig på rette spor.

Note: jeg anvender kun editorens egen funktioner.
For at fremprovokere kræver det man ændrer forskellige ting, som regel kan den klare små ændringer.

Mvh

Den frustrerede
Avatar billede overgreat Forsker
31. oktober 2019 - 21:49 #1
Jeg har fundet ud af, at det er når man bruger funktionerne:

"skift skriftstørrelse"
"indsæt <hr>"
eller "skift skriftsfarve"

Det virker som om editoren ikke kan lide de specialtegn som kommer med?!, såsom " osv.

Laver man en del af de ændringer efter hinanden, så smider den teksten pludseligt og uden varsel....
Avatar billede puren Ekspert
31. oktober 2019 - 21:50 #2
posted forkert sted det lyder ikke bare som HTML

og så bliver du nok nød til at vise din kode