Avatar billede Carsten Schrøder Praktikant
02. november 2019 - 09:23 Der er 3 kommentarer

hurtigt bredbånd, langsom forbindelse ..

jeg har bredbåndshastighed målt på div. forskellige sider. download på ca 170 mbps. og upload på ca. 30 mbps., men jeg har de sidste par dage haft meget svært ved at få åbnet en del forskellige sider som f.ex. hotmail.dk, BT.dk og en masse andre sider. jeg har resettet min router og skiftet kanal på samme. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2019 - 11:45 #1
Hvilken browser bruger du? Jeg ville starte med at skifte DNS-server.

https://www.windowscentral.com/how-change-your-pcs-dns-settings-windows-10
Avatar billede jalved Ekspert
02. november 2019 - 12:13 #2
Er det de samme sider, der er svære at indlæse, mens andre går uden problemer?

#1 er delvist inde på det, men du kan jo også prøve at geninstallere din browser.

Det kan måske også være en god ide at køre en CCleaner, før du geninstallerer den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2019 - 11:17 #3
Tryk ALT+CTRL+Delete i browseren - slet cachede filer. Det har ofte en mærkbar effekt på fejlende sider.

CCleaner kan også rense browsercachen, men har du den ikke installeret, kan du fint klare dig uden...

...Ellers kan din router være forkert konfigureret - har du kontaktet udbyderen? - de kan som regel måle på, om routeren er ordentligt på nettet...