Avatar billede Askys Novice
03. november 2019 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP - link til PDF-fil

På en hjemmeside programmeret i PHP får jeg pludselig denne fejlmeddelelse
The requested URL /lok/medlemskonference2020.pdf was not found on this server. Selvom filen jo ligger der! Desuden denne fortsættlse:
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Jeg har mange gange lavet lignende henvisninger til en PDF helt uden problemer, men for ikke så længe siden skiftede vi hotel til Webhosting.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2019 - 11:27 #1
hvis LOK er en undermappe til der, hvor din side ligger, så prøv med
./lok/medlemskonference2020.pdf
. angiver, at /lok er relativt til, hvor du er nu - ny server kan give anden opbygning af domæners placering, så en /lok sender dig et andet sted hen
Avatar billede Askys Novice
03. november 2019 - 11:49 #2
Det er rigtigt at LOK er en undermappe, hvor også selve hjemmesiden ligger. Jeg har prøvet at lægge pdf-en i roden, men det virker heller ikke. Jeg prøver det med " .", så må vi se ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. november 2019 - 14:11 #3
Prøv lige at kontrollere om filen er angivet med det korrekte navn, hvor du speciel kigger efter store og små bogstaver.
Avatar billede Askys Novice
03. november 2019 - 20:34 #4
De problemer Erik Jacobsen nævner er jeg ved andre arbejder løbet ind i, derfor navngiver jeg , hvis det er muligt, altid filer med små bogstaver og så kort, som muligt. Muligheden med "." er afprøvet - virker ikke - desuden har jeg omdøbt filen til  et kortere navn, virker heller ikke.Desuden har jeg prøvet med et ekstra undebibliotek, det virker heller ikke. så jeg er egentlig på bar bund.
Avatar billede acore Ekspert
03. november 2019 - 20:49 #5
Kan du tilgå filen direkte via url - altså hvis du i browseren skriver www.minside.dk/lok/medlemskonference2020.pdf? Hvis ikke (og hvis den eksisterer) er det noget med adgangsrettighederne.
Avatar billede Askys Novice
03. november 2019 - 21:19 #6
I denne linje i fejlmedelelsen var der noget, der undrede mig: Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Det var ordet ErrorDocument. I min programmering af formularen fandt jeg denne linje:
<?php echo $error_msg ?> og tænkte at det måske var den der fik browseren til at se formularen som ErrorDocument. Jeg har slettet linjen og nu virker det!
Om det er forklaringen, ved jeg faktisk ikke, men det vigtigste er, at det virker,-)
Avatar billede Asky Forsker
04. november 2019 - 11:45 #7
Det vigtigste er, at det virker ;-)