Avatar billede SilverBuddy Praktikant
03. november 2019 - 14:25 Der er 4 kommentarer

Styre daglig AKTIV PC-tid

Hej I kloge eksperter

Jeg har lavet en aftale med vores børn om at der i hverdagen ikke må være mere end 3 timers PC-tid. Dette glemmes dog også i det daglige, da vi ikke sidder og overvåger børnene og at de tit går til og fra PC'en.

Jeg leder altså efter et program hvor man kan sætte en periode ind, og herefter skal PC'en lukke, MEGET gerne med advarsler undervejs inden det sker. Der skal også tages højde for "slumre/stand bye", der ikke skal regnes med i den fastsatte periode.

Dvs. at en genvej med en "shutdown" kommando (eller lignende) ikke kan bruges i dette tilfælde. Måske der er nogle forældreprogrammer der har denne funktion? Skal gerne kunne køre "automatisk" med fri tid i weekenderne. Vi anvender Win10.

Kender I et eller flere programmer der kan ovenstående? Betalingsprogrammer er også ok.

På forhånd tak.

Mvh.
SilverBuddy
03. november 2019 - 15:37 #1
Hej, mener du samlet tid ((eksempel) fra 12:00 -->  15:00) ) eller skal det være  den tid de bruger ialt (altså:  15 minutter her og 20 minutter der  +  + + + + + opsummeret  ) ?
KR
Avatar billede Eviemay Novice
15. maj 2020 - 12:28 #4
der er nogle apps og værktøjer til forældrekontrol, som jeg har hørt om. Jeg tror, nogle af dem kan arbejde med både computere og smartphones.
der er "google family link" -tjenester, men måske kan du bruge software som mspy (https://www.mspy.com/support-options.html) til at begrænse computer / internet-tid. Med det kan du blokere websteder eller apps.