Avatar billede MB280SK Seniormester
08. november 2019 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign

Hej Eksperter
Jeg har et ark med 4 kolonner.
Kolonne A & B samt kolonne E & F

I kolonne A og E er der sagnumre og i kolonne B & F er der priser.
Der er rigtig mange sager og jeg vil nu gerne tjekke om jeg får den rigtige betaling.
kolonne E repræsenterer mine priser på sagerne og kolonne E er den betaling jeg modtager fra kunden.
Når jeg nu skal tjekke om jeg har modtaget det rigtige beløb, hvordan gør jeg så det. Er det med en formel eller skal der noget WBA til.
Det hænder i øvrigt at jeg selv skriver en sag på som jeg ikke findes på kundens indbetaling?
Det sker i øvrigt også den anden vej, desværre.
Håber på lidt hjælp da jeg ikke selv kan gennemskue hvordan, jeg skal gribe det an.

~Steffen
Avatar billede Juul Forsker
08. november 2019 - 13:40 #1
Jeg ville nok bare lave et lopslag i G: lopslag(e1;A:B;2;0) og så vurdere den opimod hvad der står i F
Avatar billede kim1a Ekspert
08. november 2019 - 15:10 #2
Du kunne lidt simpelt lave en negativ kolonne i den ene, og så lave en sum.hvis+sum.hvis er skal give nul
Avatar billede MB280SK Seniormester
08. november 2019 - 20:54 #3
Takker Begge 2
Går med Juuls, den virker bedst til det jeg skal bruge.
- men tak begge 2