Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. november 2019 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Samle mail konti i "Private mapper"

Jeg har lige skifter udbyder, så er igang med opsætning af mailkonti.
Benytter Outlook 2016.
Jeg har tidligere haft en del mailkonti lagt ind under den fælles "hat" : "Private mapper", men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg gjorde det, og har ledt forgæves efter hjælp.
Altså: mailkonti_1, mailkonti_2, mailkonti_3 osv skal alle samles i "Private mapper"
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. november 2019 - 12:55 #1
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. november 2019 - 13:20 #2
- desværre ikke
Avatar billede INK Ekspert
10. november 2019 - 15:52 #3
Taler vi om fælles indbox eller om arkivmapper?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. november 2019 - 09:02 #4
Ser ikke helt forskellen på de to typer ;-(
Men de skal gerne samles i "Private mapper" som står øverst i oversigten, og ikke i "Arkivmapper" som vel er til arkiv!
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2019 - 10:15 #5
I Outlook 2019 (for Mac) oprettes de enkelte mailkonti grupperet nedover i oversigtslisten, men der dannes også en gruppe for oven, der samler alle indbokse i én mappe.

Man kan også lave en liste over favoritter, ved at højreklikke på de enkelte mapper i oversigten, og så gøre dem til favoritter. Det giver hurtig adgang til en bestemt mappe, men samler dem ikke i én mappe.

Håber det kan lede dig på sporet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. november 2019 - 10:55 #6
Jeg fandt selv løsningen, lyder lidt kompliceret, men faktisk ikke.

Vælg: Filer/Kontooplysninger/Kontoindstillinger/Administrere profil
- nyt lille vindue
Mailkonti/Vælg mailkonti/Skift mappe
i det her tilfælde "Private mapper" og vælg Indbakke

For at rydde op i Outlook vælges i venstre side den flyttede mailgruppe, og højreklik derefter "Luk" den aktive mail konti

Voila!
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. november 2019 - 11:02 #7
Godt du fandt en løsning:-) Husk bare at markere #6 som løsning, så man kan se at spørgsmålet er løst.
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2019 - 11:15 #8
Jeg har stadig ikke fattet opgaven og formålet, men det er godt du fandt en løsning, der passer til dine behov.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. november 2019 - 12:38 #9
Ideen med "projektet" er at samle nogle email konti til en samlet oversigt, det er emailkonti hvor jeg ikke i første overblik har brug for hvilken adresse de er sendt på.
Altså kunne nemt og hurtigt at kunne se hvor mange der ikke er læst endnu.

- tak for indspark!