Avatar billede dorthe_lind Seniormester
13. november 2019 - 08:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 - udskrift af kassekladder og kasserapport

Hej.....
Der er blevet ændret noget i opsætningen, så jeg nu får alle kasserapporter/-kladder udskrevet.....

Før fik jeg kun den aktuelle kasserapport, som jeg stod i, men nu skriver den som sagt alle kladder med "åbne" linjer i sig......

Nogen der ved hvor jeg skal ændre det tilbage til at den kun skal udskrive den aktuelle rapport?

På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
13. november 2019 - 08:56 #1
Noget tyder på, at du måske lige skulle reindeksere databasen.  det gør du her:

GENERELT / TILPASNING / VEDLIGEHOLDELSE / DATABASE / REINDEX DATAABASE.

MVH/PA
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
13. november 2019 - 11:03 #2
Hej og tak PA
Hvad laver/gør denne kørsel helt præcist ;O)
Og hvordan kan det ske at det er blevet ændret i forhold til hvordan det plejer at være?
Tusind tak igen
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
13. november 2019 - 11:25 #3
Hej,

En reindeksering rydder op i databasen og for sorteret data efter de indeks som er oprettet på de forskellige datasæt.  Når vi taler om linjerne i kassekladden,så er det primære indeks 'NameIdx'.  Dette indeks sørger for at linjerne i kassekladden (erne) sorteres efter navnet på kladden, samt det linjenummer som kladdelinjen i den relevante kladde har.

Hvis du har f.eks. 2 forskelligekladde i din C5, feks. 'Daglig' og 'Løn funktionære', så vil enhver linje i tabellen som indholder linjerne i kassekladderne starte med navnet på kassekladden.  Alle linjer i de forskellige kassekladder ligger nemlig i den samme tabel.

Hvis nu noget går galt og udskriften ikke kan finde de linjer som tilhører specifikt den kladde du ønsker at udskrive (dette gælder specifikt ved udskrift kaldt fra kassekladdens skærmbillede), så vil alle linjer i denne tabel blive udskrevet, altså det du oplever.

Hvis udskriften kaldes via menupunktet i 'Rapporter' er det noget andet, der kan der også være en afgrænsningsfejl.

Så for at udskriften af kassekladden kan finde sin 'egne linjer', skal indkeset være i orden.

Reindekseringer fixer denne oprydning for dig.

MVH/PA
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
13. november 2019 - 11:52 #4
Tusinde tak, så fandt jeg ud af det......
Det var nogle afgrænsninger, der var fjernet fra hovedmenuen "rapporter"
D.