Avatar billede dorthe_lind Seniormester
15. november 2019 - 10:05 Der er 3 kommentarer

C5 Version 4

Halløj.....
Kan man i C5 lave datoer i amerikansk format?
Måned, dag og år

Primært på kontoudtog.....
Takker og god fredag/weekend derude ;O)
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. november 2019 - 10:34 #1
Davs igen,

Yep det kan sagtens lade sig gøre.  Stil dig på det relevante datofelt i rapportgeneratoren.  Tryk F6 for at redigere feltes opførsel.  Gå til punktet 'Format'.

Her  kan du rette datoen til den ønskede visning.  Du kan ændre visningsrækkefølge for DDMMÅÅ, bestemme højre/ventre, bestemme seperatorer med videre.

Selv om datoen i feltet datamæssigt er helt normal, gælder opsætningen kun visningen af feltet.  God fornøjelse.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
25. november 2019 - 14:46 #2
Hej igen....
Sidder lige og nørder med det...
Det er ved at være længe siden, jeg har arbejdet i rapport-generatoren...
Er lige kommet tilbage til C5 efter at have arbejdet i Navision i en del år.....

Jeg kan ikke få rapporten CustAccStatement frem på listen :O(
Nogen ideer til hvordan det kan være?
Jeg får masser af forslag. De kommer desværre ikke helt i alfabetisk orden, men har været listen igennem flere gange og "kontoudtaget debitorer" er der ikke....

Hvis jeg kikker under aktioner, så burde den hedde "CustAccStatementExt" og har også tjekket ved at køre kontoudtoget til Word og her kan jeg se det samme (at filen får navnet CustAccStatementExt).....

Nogen, der kan hjælpe?
Takker på forhånd
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
25. november 2019 - 15:02 #3
Tjae den bør være der, hvis der er lavet tilretninger i den, vil den altid stå 'øverst' altså som USR-lag.

Ellers kan den godt ligge noget nede, hvis der er kørt servicepacks på kernen.

Ellers hvis du mangler en kan jeg sende dig en, hvilken ver. af C5 triller du på ?

Navnet du sørger efter er korrekt,  kan også hedder Ext_DK til sidst.

Eventuelt kan du kigge om du har en gammel USR-fil liggende, som du
kan finde den i.

Mail : agger@addcon.dk

MVH / PA