Avatar billede msu Nybegynder
28. august 2001 - 12:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Popup vindue

Er der nogen der ved hvordan man laver så et popup vindue kommer frem og fylder HELE skærmen (man kan ikke umiddelbart se at det er en browser da alle knapper osv ikke vises).

Håber der er nogen der kan hjælpe.

-Morten
Avatar billede autodidakt Nybegynder
28. august 2001 - 12:56 #1
<HEAD>
<SCRIPT>
function nytVindue1(){
Win1=window.open(\"http://www.eksperten.dk\",\"win1\",
\"status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=1000, height=1000\"); }
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
Klik <A HREF=\"java script:nytVindue1()\">her</A> for at åbne et nyt vindue.
</BODY>

Advarsel: Det er ikke særlig populært at lave den slags vinduer ;\\
Avatar billede Thomas Nybegynder
28. august 2001 - 12:59 #2
www.microbians.com har et system der kan det du efterlyser.. men det virker dog kun i IE!
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 12:59 #3
Avatar billede roenving Novice
28. august 2001 - 13:16 #4
Lad os bare nøjes med den plads, der er:

<head>
<script language=\'Javascript\'>
var h = screen.availHeigth;
var b = screen.availWidth;
var newWin = \'\'

function openWindow(Url){
  winFeatures = \'width=\'+b+\',heigth=\'+h+\', status=0\';
  newWin = window.open(url, \'Pop-up-vindue\', winFeatures);
  return true;
}
</script>

For at aktivere den:

<input type=\'button\' onClick=\"openWindow(\'www.Eksperten.dk\');\">

hth
jes
Avatar billede roenving Novice
28. august 2001 - 13:19 #5
Ideen sku\' være at den tilgængelige højde og bredde aflæses, når \'moder\'-siden loades, og bruges som størrelse, når pop-ups dannes.

I window.open-metoden vil *ALLE* unævnte features være false -- altså fraværende -- hvis bare een af disse er nævnt.

Autodidakts svar er meget tæt på, men der er nogle væsentlige ændringer, som jeg tror er det du vil have.
=]
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2001 - 13:31 #6
Jeg er bange for at den han ønsker er  \"fullscreen\"
  newWin = window.open(url, \'Pop-up-vindue\', \'fullscreen\');

så ser skærmen ud som on der ikke er nogetsomhelst andet end din webside på den. ingen meny, ingen titel-bjælke ingen standarknapper oppe i hjørnet.

Bu KAN smække sådan en skærm i hovedet på brugeren hvis du vil. Men husk på at han også kan sige \"fy for den\" og gå et andet sted hen. Det er der mange der gør, hvis du sådan \'stjæler\' deres skærm.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 13:32 #7
<ole>
  window.open(\"din_side.html\",\"newWin\",\"fullscreen\");
Det virker kun i IE...en rigtig god grund til at anvende NS...!  =o)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 13:33 #8
Hehe...synkrone, hva\'?  :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2001 - 13:34 #9
Ups. Og \'fullscreen\' virker kun i IE
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2001 - 13:35 #10
olebole >> og vist ret enige :-))
Avatar billede msu Nybegynder
28. august 2001 - 13:51 #11
takker, det var det som jakoba sagde jeg skulle bruge :)