Avatar billede arnepedersen Forsker
15. november 2019 - 17:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Bombarderet med erotiske forslag.

Jeg har for nyligt fået VPN fra Avast. Nu bliver jeg bombarderet med oceaner af erotiske opfordringer fra udlandet.
Hjælp mig!  Hvad gør jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2019 - 17:15 #1
Er det fra en officiel Avast side du har hentet denne VPN forbindelse?
Har du forsøgt rens med Malwarebytes AdwCleaner og CCleaner?
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. november 2019 - 17:18 #2
Det er fra Avast. Går ud fra det er officielt.
Prøver lige at rense med  Malwarebytes AdwCleaner og CCleaner?
Mvh. Arne
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. november 2019 - 18:46 #3
Jeg er også blevet bombarderet med en masse "erotiske opfordringer", både i går men også i dag. Der er i flere af dem kyrilliske bogstaver (anvendes i Rusland) men også fra Tyskland samt andre steder fra. Jeg anvender Norton Internet Security (har abonnement) som antivirusprogram. Jeg har lige så snart jeg har set disse mail, markeret dem som uønsket, og har derpå slettet dem, uden at åbne noget som helst.
Avatar billede g91 Juniormester
15. november 2019 - 19:18 #4
Det ser ud til at være et evigt tilbagevendende problem. Jeg har også været plaget af det samme i perioder.
Det er sikkert fordi de synes at vi ser så godt ud, at vi får alle de tilbud, tror du ikke ?
Nu har jeg min mail hosted hos Unoeuro.com og de har et pokkers godt spamfilter man kan aktivere. Så nu er der igen fred for alle de indbydende quinder og Bitcointilbud m.v
Mon ikke din udbyder kan tilbyde noget lignende ? Det er da vær at undersøge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. november 2019 - 20:19 #5
#4 Jeg har da ind imellem fået nogle mærkelige mail, men disse der for manges vedkommende kommer fra Rusland er dumpet ind både i går og i dag. Så meget har der ikke været før.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 13:32 #6
Avast har desværre ikke bedste procedure, når det kommer til netværksforbindelse.
Især når det kommer til opkøb af Ccleaner, hvilket sidste og ikke så længe siden har lige standset netværks-indtrængning via Avast Ccleaner.

Mit anbefaling vil være at opdatere begge antivirus definitioner, hvis du bruger Avast beskyttelse, og hvad angår Avast VPN, se om det hjælper med afinstallering og installere om på din Avast VPN, de har sikker udrullet seneste Avast VPN version da de lige har fornyet VPN trafik om til sikker traffik.

Hvad angår erotiske opfordringer. Hvis det er mails, så aktiver spam filter eks. fra anbefaling fra Microsoft, hvis man benytter Microsoft Office:

https://support.office.com/da-dk/article/%c3%a6ndre-beskyttelsesniveauet-i-filteret-u%c3%b8nsket-e-mail-e89c12d8-9d61-4320-8c57-d982c8d52f6b?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Husk, endeligt også altid at opdatere din software/programmer til seneste for at have mindst muligt sårbarhed, om det så er antivirus, VPN, Ccleaner, Malwarebytes, AdwCleaner osv., dette hjælper også at have lukket for tidligere lærte sårbarheder, såvel som at altid have Windows opdateret mv.

Jeg benytte kombination af FileHippo App Manager og Glary Utilities.

Når jeg ikke finder noget med FileHippo, starter jeg Glary Utilities (forbehold, at jeg aldrig benytter værktøj for register osv. hvor der mulighed for at indsætte flueben med, og skanne for problemer), jeg trykker derimod kun 'Software Updater', dette er en ikon nedenunder som peger opad, dette skanner for din pc efter softwares som kan opdateres.
Finder den noget som kan opdateres, vil din browser åbnes for efter skanning.
Finder den ikke noget vil den ikke angive noget.

FileHippo App Manager
https://filehippo.com/download_app_manager/

Glary Utilities
https://www.glarysoft.com/
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. november 2019 - 19:06 #7
Det er løbet helt grassat i de seneste tre dage, med mails fra alle mulige steder rundt omkring i verden: Rusland, Australien, Tyrkiet, Polen, Tyskland. Der står skrevet noget med kyrilliske bogstaver (russisk), men noget af det står på dansk. Det samme gælder mails fra andre steder hvor noget af teksten står på deres lokale sprog, men andet på dansk.
Det der bare undrer mig er, at det kun er på min stationære pc med Win 10 disse mail komme i indbakken. På min bærbare også med Win 10, er der så at sige ingen af disse mails der kommer ind.
Jeg har Norton installeret som antivirusprogram på begge maskiner og YouSee er min udbyder.
Det er ret "saftige" ting de skriver, og derfor vil jeg ikke nævne det i dette forum.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2019 - 19:55 #8
#7 Du har sikkert snavs på den stationære der bliver ved med at spamme dig med disse frække beskeder ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. november 2019 - 20:55 #9
Jeg har afinstalleret Norton, og kørte derefter en rensning med Win 10´s indbyggede scanner. Derefter installerede jeg Norton igen, så nu må vi se om det har hjulpet.
Jeg har også brugt Norton Power Eraser.
Fra klokken 14:46 til 19:59 kom der otte "mindre pæne" mails. Ud over disse kom der ganske neutrale mails, der naturligvis ikke bliver slettet umiddelbart.
Over de seneste tre dage vil jeg skyde på, at der er kommet omkring 70 - 80 mistænkelige mails.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2019 - 21:00 #10
#9 Malwarebytes + AdwCleaner?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. november 2019 - 21:27 #11
Jeg prøvede med Malwarebytes, men der blev ikke fundet noget. Siden geninstallationen af Norton omkring klokken 20:50 og til nu (klokken 21:25) er der kun kommet neutrale mails ind. Hvis det viser sig, at der igen kommer nogle mindre pæne mail, vil jeg prøve at køre AdwareCleaner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. november 2019 - 23:21 #12
Klokken er nu 23:19 og der har endnu ingen mindre pæne mails kommet i indbakken.
Jeg håber at problemet er løst, men følger naturligvis op.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2019 - 11:17 #13
Jeg har nu kikket i indbakken, og i løbet af natten er der kommet syv mistænkelige mails ind. Har prøvet at køre AdwCleaner, desværre uden at der blev fundet noget :-(
Avatar billede arnepedersen Forsker
17. november 2019 - 11:30 #14
Tak for alle Jeres indput.
Desværre har jeg ikke held med noget af det i foreslår.
Det ender med jeg må slette den mailadresse jeg bruger til alle mine venner og offentlige adresser.
det er den de bruger til deres angreb.øv.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2019 - 12:51 #15
#14 Har du kommet til at acceptere anmodninger fra sider ved uheld?
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2019 - 20:31 #16
#8 Jeg har nu rullet systemet tilbage til 12/11, og det ser ud til at have hjulpet. Det kunne derfor godt tyde på at der som du skriver har været noget snavs på, som Malwarebytes og AdwCleaner ieller Norton Power Eraser kke har kunnet fjerne.
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. november 2019 - 18:53 #17
Har ingen løsnig, det vælter stadig ind.
Hvor skal jeg afslutte med en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2019 - 21:25 #18
Deaktiveret VPN er det prøvet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2019 - 21:49 #19
Tilbuddene om "saftige" personlige ydelser, er stilnet meget af på både min stationære og min bærbare, men der kommer stadig en masse på mobilen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
13. december 2019 - 10:10 #20
Har slettet min mailadresse.det hjalp. 0 spam. hurra.
Hvor skal jes sætte løsningen?
Avatar billede arnepedersen Forsker
13. december 2019 - 10:11 #21
Vælge ErikHg. håber det er ok. Han har været meget på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. december 2019 - 13:29 #22
Hvad angår "saftige" mails, kontaktede jeg fornylig min udbyder YouSee. I mailen jeg sendt dem, skrev jeg tydeligt at der kom en masse mails med "saftigt" indhold der bestemt ikke var for præstedøtre. Mange af disse mails endte på .ru, pl. sz. .au, .com og net, samt andre med mistænkelige kombinationer. Der stod noget på de lokale sprog. De mails hvor afsenderens mail adresse endte på .ru var med kyrilliske bogstaver der anvendes i Rusland, samt var der også mails hvor der stod noget mærkeligt krims-krams, men fælles for dem alle var at der nederst stod "saftige" tilbud på dansk. Jeg kontaktede som sagt YouSee, men der kunne de ikke se at der var noget i vejen!  Pga. af jeg i lang tid har haft problemer med at jeg ikke kan komme ind på YiuSee´s side hvor man kan aktivere filtret, således at man kan sortere uønskede mails fra tog jeg et billede af skærmen på min Samsung mobil, og vedhæftede dette.
Siden med  mails ser nemlig helt anderledes ud på mobilen end på både min stationære- og min bærbare pc begge med Windows 10. (der er installeret hhv. Outlook 2019 og Outlook 2010). Jeg havde tydeliggjort at der var taler om "saftige" mails, men disse var ikke med på skærmen da de alle allerede var slettet. Efter nogle dage kom der svar fra YouSee, og der kunne de se at der var kommet en masse mails fra "computerworld". Der kikkede jeg en ekstra gang og skrev tilbage at der var noget de totalt havde misforstået, for disse mail var netop ikke uønskede. Der kom nu svar der fra og nu var den så småt feset ind på lystavlen. Pludselig kom der ikke flere "saftige" mails i min indbakke på mobilen. Derimod er der stadig intet sket, omkring min manglende adgang til mailfiltret. Jeg venter derfor stadig på svar og ikke mindst på en løsning. Det er faktisk siden YouSee i efterår 2018 var så "dygtige" at lave det gamle system om, der bare virkede, at problemerne opstod.
Med andre ord har YouSee udskiftet et godt fungerende system, med noget der kun giver problemer, især for kunderne, men også for YouSee selv.
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. december 2019 - 11:07 #23
Helt enig. Det gamle system var langt bedre.