Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 20:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Real time protection i Antivirus og Antispyware program samtidig?

Hvis man har både et antivirus og et antispyware program der begge har real time protection, bør man så slå det fra i den ene? Eller kan de uden problemer køre samtidig fordi der er tale om to forskellige slags programmer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2019 - 21:11 #1
Det er meget meget svært at svare på. Det afhænger primært af hvor meget snavs antivirus programmet går efter. De fleste går nemlig også efter "malware" - altså spyware. Og i så fald risikerer du at de to programmer "slås" mod hinanden.

Men du kan også være heldig at de går forbi hinanden.

Men i det store og hele er sandsynligheden for "overlap" så stor, at jeg aldrig selv ville køre begge dele samtidig. Rent foruden at jeg ikke kommer på "snavs" sider, hvor man høster malware... (bevares - man kan aldrig være 100% sikker, men :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2019 - 21:14 #2
Kort svar. Ja du kan køre begge dele
De dækker to forskellige områder, så de vil ikke konflikte.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2019 - 21:14 #3
Hvilke programmer taler du om? Ellers enig med #1.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2019 - 21:17 #4
Ok. Min erfaring ligger med Malwarebytes og AV programmet. og der har jeg ikke haft problemer med konflikter overhoved.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 21:58 #5
ESET Antivirus og SuperAntiSpyware (Pro).
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 22:02 #6
#1 Hæfter mig ved dette "Det afhænger primært af hvor meget snavs antivirus programmet går efter".
Det kan jeg godt se logikken i. Men kender ikke svaret.

#2 Mener Du de ikke overlapper hinanden?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 22:03 #7
Måske jeg bare skulle tage en beslutning. Så tror jeg at jeg vil deaktivere real time i SuperAntiSpyware.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2019 - 01:19 #8
#6 Muligt det gør, men programmerne indbyrdes er kompatible med hinanden uden problemer:
https://www.superantispyware.com/supportfaqdisplay.html?faq=91
Sakset fra siden:
SUPERAntiSpyware has been designed to be compatible with popular antivirus and antispyware applications such as McAfee, Symantec Norton, Kaspersky, Bitdefender, ESET NOD32, Spybot Search & Destroy, Hitman Pro, Ad-Aware, AVG, Avast, Panda, Webroot, Malwarebytes, Avira, and more.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 12:22 #9
:" Så tror jeg at jeg vil deaktivere real time i SuperAntiSpyware. "
Jeg mener ikke det er en god ide, for det er jo Spyware, som stjæler dine personlige data.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 14:00 #10
Har beholdt real time slået til i dem begge.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 14:14 #11
Fint 😊