16. november 2019 - 19:04 Der er 6 kommentarer

jeg smider en hijackthis log, i håb om nogle evt ka hjælpe mig

Jeg har en meget aktiv Internet Explorer som åbner en masse websites hele tiden og den vil bare ikke stoppe igen og fik rådet eaf en ven ,
til at smide en log op da nogle herinde kunne hjælpe ham den vej ...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 19:03:51, on 16-11-2019
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.16299.0015)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe
C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\WebCompanion.exe
C:\Users\Claus\AppData\Roaming\argyvf0io54\zxoqc50ovty.exe
C:\Users\Claus\AppData\Local\Temp\is-RIOD6.tmp\zxoqc50ovty.tmp
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Creative Cloud\ACC\Creative Cloud.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\IPC\AdobeIPCBroker.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Adobe Desktop Common\ADS\Adobe Desktop Service.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Adobe Desktop Common\HEX\Adobe CEF Helper.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Users\Claus\Downloads\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\SysWOW64\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=620947&OCID=AVRES000&pc=UE00
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Lync Click to Call BHO - {31D09BA0-12F5-4CCE-BE8A-2923E76605DA} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\OCHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_231\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Logitech SetPoint - {AF949550-9094-4807-95EC-D1C317803333} - C:\Program Files\Logitech\SetPointP\32-bit\SetPointSmooth.dll
O2 - BHO: McAfee WebAdvisor - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\win32\IEPlugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_231\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Wondershare Helper Compact.exe] C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USB3MON] "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RazerGameBooster] C:\Program Files (x86)\Razer\Razer Game Booster\RazerGameBooster.exe -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Creative Cloud] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Creative Cloud\ACC\Creative Cloud.exe" --showwindow=false --onOSstartup=true
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [spotimote] "C:\Program Files (x86)\spotimote\spotimote.exe" C:\Program Files (x86)\spotimote\
O4 - HKCU\..\Run: [iCloudServices] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [OneDrive] "C:\Users\Claus\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Web Companion] C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\WebCompanion.exe --minimize
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Smart Cleaning] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [Tenorshare 4uKey] "C:\Users\Claus\AppData\Roaming\Tenorshare 4uKey.js"
O4 - HKCU\..\Run: [XperiaCompanionAgent] "C:\Program Files (x86)\Sony\Xperia Companion\XperiaCompanionAgent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite Automount] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTAgent.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [8460389] "C:\Users\Claus\AppData\Roaming\5kaz1s3fhp0\vaxnxxlybbr.exe" /VERYSILENT
O4 - HKCU\..\Run: [PBYMUPP1O13G79O] "C:\Program Files\FFQGPHL2OU\FFQGPHL2O.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [2570496] "C:\Users\Claus\AppData\Roaming\argyvf0io54\zxoqc50ovty.exe" /VERYSILENT
O4 - HKCU\..\Run: [AUZBV3FLZJH9D0V] "C:\Program Files\WHQDADQOPO\WHQDADQOP.exe"
O4 - Startup: Samsung SSD Magician.lnk = C:\Program Files (x86)\Samsung SSD Magician\Samsung SSD Magician.exe
O4 - Startup: Send til OneNote.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\ONENOTEM.EXE
O4 - Startup: Send to OneNote.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\ONENOTEM.EXE
O4 - Startup: Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
O4 - Startup: Tenorshare 4uKey.js
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Root\Office16\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Føj linkdestinationen til en eksisterende PDF-fil - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Føj til en eksisterende PDF-fil - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter linkdestinationen til en Adobe PDF-fil - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Root\Office16\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Se&nd to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Lync Click to Call - {31D09BA0-12F5-4CCE-BE8A-2923E76605DA} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\OCHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Lync Click to Call - {31D09BA0-12F5-4CCE-BE8A-2923E76605DA} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\OCHelper.dll
O9 - Extra button: McAfee WebAdvisor - {48A61126-9A19-4C50-A214-FF08CB94995C} - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\win32\IEPlugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: McAfee WebAdvisor - {48A61126-9A19-4C50-A214-FF08CB94995C} - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\win32\IEPlugin.dll
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\ONBttnIELinkedNotes.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.webcompanion.com
O16 - DPF: {D4B68B83-8710-488B-A692-D74B50BA558E} (Creative Software AutoUpdate Support Package 2) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/ocx/15113/CTPIDPDE.cab
O16 - DPF: {E705A591-DA3C-4228-B0D5-A356DBA42FBF} (Creative Software AutoUpdate 2) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su2/ocx/20015/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/ocx/130321/CTPID.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0b0da841-5d80-4ad5-bd16-308722fa557f}: NameServer = 8.8.8.8
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{526aa3f5-80de-11e6-9612-806e6f6e6963}: NameServer = 8.8.8.8
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6d399ef1-36be-4e2c-bb95-d276f3cd8528}: NameServer = 8.8.8.8
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{9b6f3bf1-4d20-43a9-a1fa-456b70157b3a}: NameServer = 8.8.8.8
O18 - Protocol: mso-minsb-roaming.16 - {83C25742-A9F7-49FB-9138-434302C88D07} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: mso-minsb.16 - {42089D2D-912D-4018-9087-2B87803E93FB} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: osf-roaming.16 - {42089D2D-912D-4018-9087-2B87803E93FB} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: osf.16 - {5504BE45-A83B-4808-900A-3A5C36E7F77A} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX86\Microsoft Office\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Protocol: windows.tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807583E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesCommonX86\Microsoft Shared\Office16\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Adobe Genuine Monitor Service (AGMService) - Adobe Systems, Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\AdobeGCClient\AGMService.exe
O23 - Service: Adobe Genuine Software Integrity Service (AGSService) - Adobe Systems, Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\AdobeGCClient\AGSService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device Service - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Alcohol Virtual Drive Auto-mount Service (AxAutoMntSrv) - Alcohol Soft Development Team - C:\Program Files (x86)\Alcohol Soft\Alcohol 52\AxAutoMntSrv.exe
O23 - Service: BitDefenderCOM - Digital Care Solutions - C:\Program Files\BDServices\BitDefenderCom.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.ServiceRes.dll,-1000 (diagnosticshub.standardcollector.service) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.Service.exe (file missing)
O23 - Service: Disc Soft Lite Bus Service - Disc Soft Ltd - C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DiscSoftBusServiceLite.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FimwareService (FirmwareService) - Unknown owner - C:\Users\Claus\AppData\Roaming\Tenorshare\Service\FirmwareService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Chrome Elevation Service (GoogleChromeElevationService) - Google LLC - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\78.0.3904.97\elevation_service.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: HuaweiHiSuiteService64.exe - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\HiSuite\HandSetService\HuaweiHiSuiteService64.exe
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\HeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet Monitoring Service - Unknown owner - C:\Windows\system32\IProsetMonitor.exe (file missing)
O23 - Service: IObit Uninstaller Service (IObitUnSvr) - IObit - C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\IUService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\Bluetooth\lbtserv.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: Malwarebytes Service (MBAMService) - Malwarebytes - C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: McAfee WebAdvisor - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @mqutil.dll,-6102 (MSMQ) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Nero Update (NAUpdate) - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA LocalSystem Container (NvContainerLocalSystem) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\nvcontainer.exe
O23 - Service: NVIDIA NetworkService Container (NvContainerNetworkService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\nvcontainer.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Container LS (NVDisplay.ContainerLocalSystem) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display.NvContainer\NVDisplay.Container.exe
O23 - Service: Origin Client Service - Electronic Arts - C:\Program Files (x86)\Origin\OriginClientService.exe
O23 - Service: Origin Web Helper Service - Electronic Arts - C:\Program Files (x86)\Origin\OriginWebHelperService.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: RzKLService - Razer Inc. - C:\Program Files (x86)\Razer\Razer Game Booster\RzKLService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\SecurityHealthAgent.dll,-1002 (SecurityHealthService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\SecurityHealthService.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender Advanced Threat Protection\MsSense.exe,-1001 (Sense) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender Advanced Threat Protection\MsSense.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SensorDataService.exe,-101 (SensorDataService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\SensorDataService.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spectrum.exe,-101 (spectrum) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\spectrum.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - StarWind Software - C:\Program Files (x86)\Alcohol Soft\Alcohol 52\StarWind\StarWindServiceAE.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TeamViewer 14 (TeamViewer) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\TieringEngineService.exe,-702 (TieringEngineService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TieringEngineService.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: WC Assistant (WCAssistantService) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.WCAssistant.WinService.exe
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-320 (WdNisSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\NisSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
O23 - Service: Wondershare Application Framework Service (WsAppService) - Wondershare - C:\Program Files (x86)\Wondershare\WAF\2.4.3.236\WsAppService.exe
O23 - Service: Wondershare Application Update Service 3.0 (WsAppService3) - Wondershare - C:\Program Files (x86)\Wondershare\WAF3\3.0.0.308\WsAppService3.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\xbgmsvc.exe,-100 (xbgm) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\xbgmsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Hjælp til Xperia Companion (XperiaCompanionService) - Sony - C:\Program Files\Sony\Xperia Companion\Service\XperiaCompanionService.exe

--
End of file - 21287 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2019 - 07:25 #1
Hijackthis er for mig et program fra en svunden tid og bruges ikke mere. Det er ikke designet til de nye systemer. Det er Farbar og formodentligt andre log visere der bliver brugt.
Jeg har aldrig sat mig ind i disse log visere. Jeg bruger programmer i stedet. Kan disse ikke klare problemet, så tager jeg backup og installerer systemet om, eller lægger et image tilbage.
Programmer jeg bruger er:
Malwarebytes Free
Adwcleaner
CCleaner Free
og ikke andre.
17. november 2019 - 16:55 #2
hehe skægt du nævner liger præcis de programmer, dem bruger jeg også :P
dog skal jeg lige vide

1. er Farbar noget man selv kan rode med ift at slette filer der ka være spam og virus ?
2. Virker Malwarebytes Free , Adwcleaner, CCleaner Free
ligeså godt som Pro udgaverne?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2019 - 17:01 #3
Farbar er ikke noget man selv lige roder med. Man skal have lært at bruge programmet. Der er en bruger herinde jeg ved kan bruge det. Han er desværre ikke meget på herinde mere. Han bruger langt sin meste tid på Spywarefri, og hedder f-arn.
Mig bekendt bruger free udgaverne de samme definitioner når de scanner. Den største forskel ligger i at pro udgaverne kører real time. Har selv for nogle år siden brugt Malwarebytes pro sammen med AV programmet. Gør det ikke mere, og installerer og bruger programmerne når det er nødvendigt.
CCleaner har jeg dog altid installeret.
17. november 2019 - 19:09 #4
ok ,,

jeg ville lige hente ADWcleaner da jeg troede jeg havde den , men når jeg ville installere filen kommer en rød boks op og skriver

Appen er blevet blokeret som beskyttelse
"en administrator har blokeret dig fra at køre appen
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2019 - 21:29 #5
Dit spørgsmål tyder på, du har fået noget snavs på computeren, og grunden til beskeden om, at en "administrator har blokeret ..."  kan sagtens være det skidt. Det forsøger på den måde at forhindre dig i at fjerne snavset.

Prøv, om du kan installere ADWcleaner (og andre antimalwareprogrammer) fra Fejlsikret tilstand:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Problemet kan også ligge i et "tilføjelsesprogram" i din Internet Explorer 11:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17447/windows-internet-explorer-11-manage-add-ons

Kig på tilføjelsesprogrammerne (add-ons) der og se, om der er noget, du ikke mener selv at have installeret. Hvis du er i tvivl om programmets troværdighed, så kopier dets navn og led efter det på nettet, eller, du kan kopiere det i et indlæg her, så vi kan kigge på det.

Hvor mange tilføjelsesprogrammer har du forøvrigt i din liste i IE11?
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. november 2019 - 13:31 #6
Hvis du ikke kommer i mål med at få det fjernet med de automatiske scannere, kan du prøve at oprette en tråd på Spywarefri, hvor f-arn kommer lidt oftere end herinde:
https://forum.spywarefri.dk/