Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 20:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 kan ikke genstarte!

Nu kan jeg pludselig ikke genstarte. Når jeg gør det når den til en sort skærm hvor der står en lille streg og blinker øverst i venstre hjørne. Og mere sker der aldrig. Må afbryde på kabinettet og tænde den igen.

Jeg har _ikke_ pillet ved noget der kan have forårsaget det! Det virker pludselig bare ikke.

oplevede det første gang i forbindelse med genstart efter at have installeret en valgfri opdatering i Windows Update. Tænkte det så måske kunne være den er gav problemer og fjernede den igen. Men genstart efter at have fjernet den forløb på samme måde.

Hvis det her viser sig at være svært at ordne, bliver det dråben. Så bruger jeg min aften på at slette 10 og geninstallere 7. Er nødt til at have et styresystem der fungere!
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2019 - 20:46 #1
Prøv at holde Alt + Ctrl + Delete nede samtidig. Det kan være at det kan hjælp, har selv gode erfaringer med det.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 20:48 #2
Lås, Skift bruger, Log af, Jobliste …
Er ikke med. Hvad skal det hjælpe?
Avatar billede goglov Seniormester
18. november 2019 - 21:02 #3
tryk startknappen ned og hold den nede i ca. 10 sek. Det har hjulpet mig nogle gange.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 21:06 #4
Ved ikke om i har forstået det rigtigt.

Jeg kan godt sætte genstart i gang. Men under forløbet er det så den på et tidspunkt ender med en sort skærm hvor der står en lille streg og blinker øverst i venstre hjørne.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 21:10 #5
Har forsøgt via medie jeg har Windows på at vælge reparer. Men det ville den ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2019 - 21:23 #6
Gå i boot menuen og vælg di HDD hvis den overhovede er ordentlig tilsluttet
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2019 - 21:29 #7
#2 Jeg ved ikke om det gælder for Windows 10, men tricket har virket på Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 21:37 #8
Problemet er muligvis forsvundet af sig selv.

Gik engang imellem ind og genstartede i håb om det holdt op af sig selv (nu det var kommet af sig selv). De seneste to gange har det fungeret.

Venter dog lige med at konkludere noget til jeg har prøvet nogle flere gange.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2019 - 14:18 #9
Det smarte med Windows 10 er at den vil automatisk reparere sig selv, hvis man tvinger sin computer til at genstarte 3-gange, så starter den selv automatisk opstarts reparation uden yderligere du gør noget indsat. Det er nok dette der har løst for dig.

Husk, at opdatere Windows 10, og bedst ikke at fjerne tidligere opdateringer.
1. Hvis det pludseligt ikke virker efter hensigten, er det bedst at gå til microsoft download windows 10, og hente media creation tool og starte opgradering om, da det ikke lykkedes at hente ordentligt din opdatering, kan dette skyldes måske, tidligere angreb var standset, men hygter sig fast og skaber problemer, eller var fjernet men skaber nu udfordringer til din Windows 10 da det er blevet korrupt.

2. Er opgradering ikke lykkedes at rette for din udfording, prøv med nulstilling. Forbeholdt, at du har taget back-up af dine filer mv. til et andet ekstern hdd, så man ikke mister sine filer.

3. Virker det stadigt ikke, efter nulstilling af din Windows 10, så sidder der noget skjult malware som er mislykket angreb eller mislykkede crypto-ware som sidder bag din OS. Dette kan kun løses ved at installere komplet som Ren installation af Windows.

Her er linken til at hente værktøj med, det andet knap nedenunder:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
- Med dette kan du lave seneste Windows re-installations-medium som DVD-skive eller usb-re-installations-medium. Grundet til at det altid skal have samme Windows version kræves, hvis man eksempel skal foretage reparation af din Windows 10. Så. er din Windows 10 eks. opgraderet eks. fra version 1803 til 1809, skal du have den samme version for at kunne foretage reparationer med, da din tidligere installations medium eks. ver. 1803 som lå på usb bliver redundant når man har skiftet til seneste Windows version.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2019 - 20:05 #10
Ja ser ud til problemet er væk.

#9
Vidste ikke det med opstarts reparation (Tak for det, Microsoft).
Tak for forklaring og vejledning.