Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 12:33 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Office Outlook 2007 kan ikke modtage og sende mail.

Jeg får stort set ingen mail, og når jeg vil sende mail får jeg følgende besked:

Microsoft Office Outlook kunne ikke signere eller kryptere denne meddelelse, fordi du ikke hae certifikater, som kan bruges til at sende fra e-mail adressen. Du kan vælge at gøre følgende:
Få et nyt digitalt id til kontoen. Klik på sikkerhedscenter i menuen Funktioner, klik på E-mail sikkerhed, og klik derefter på Få et digitalt id.
Brug knappen Konti til at sende meddelelser med en konto, du har certifikater til.

Jeg har forsøgt med nem ides digitale ID, men det virker ikke. Jeg vil meget gerne beholde mit mailprogram Outlook 2007.

Vil i ikke godt hjælpe mig?
Mvh. Arne.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2019 - 12:53 #1
Er det en gmailkonto, YouSee-mail eller ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 13:11 #2
Det er youmail
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2019 - 13:19 #3
I kontrolpanel kan du under programmer finde Microsoft Office 2007. Højreklik på den og vælg rediger. Der kommer så et billede frem hvor du kan sige reparer. det tager nogle minutter, men løser måske problemet.
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 13:23 #4
Det har jeg prøvet. Det ser ud som om jeg mangler et eller andet certifikat. Hvor får jeg det, eller kan jeg undvære det?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2019 - 13:46 #5
Prøv at køre direkte fra Hjælp i Outlook.
https://ibb.co/RgcMqs7
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 14:00 #6
Der er ingen fejl.
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 14:01 #7
Nu kan jeg modtage mail, men ikke sende. skriver jeg mangler certifikat.
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 14:19 #8
Ugyltigt certifikat
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2019 - 14:22 #9
Har du installationsprogrammet?
Så kør det og vælg Reparer
https://ibb.co/Y8pFsT3
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 14:37 #10
Poko1. Det har jeg prøvet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2019 - 14:38 #11
Hvis du med "Youmail" mener YouSee mail, så har YouSee et konfigurations program der sætter bl.a. Outlook op, helt automatisk

Se her: https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2019 - 14:39 #12
Og et ps - det lyder som om du har fået sat noget "sikker mail" op - det vil næppe fungere i Outlook 2007, der er ved at være forældet sikkerhedsmæssigt. Og du kan slet ikke bruge certifikater fra din NemID - det kører på en helt anden måde (Kræver tillægsprogrammer installeret)
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 16:18 #14
Beklager poko1, det hjalp heller ikke. jeg kan modtage, men ikke sende.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2019 - 16:58 #15
Så må du se på https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opdater-foreningsmail - der beskriver de hvordan de har højnet sikkerheden - måske er det det du er ude for...

Da Outlook 2007 ikke er listet, er den nok blandt de "forældede" mailprogrammer. Men prøv at gennemgå guiden for Outlook 2016 og tjek, at indstillingerne er de samme.
Dialogboksene vil se lidt anderledes ud, men det burde være til at hitte rundt i.

Virker det stadig ikke, bør du ringe til YouSee og spørge, om det er fordi din Outlook 2007 ikke længere supporteres.
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2019 - 17:03 #16
Jeg tror jeg har fundet løsningen.

Jeg havde hak i send krypteret. Da jeg fjernede hak kunde jeg sende. Håber det virker nu. Tusinde tak for Jeres hjælp.