Avatar billede per2edb Ekspert
19. november 2019 - 13:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tilbagerulning af access versionsnummer

Jeg skal have Access tilbage til den forrige version 16.0.12130.20272
da MS har lavet en fejlopdatering i den nyeste version
De på nettet beskrevne metoder virker ikke på mit access office 365.
Kan i hjælpe

På nettet anvises det nedenfor viste - men det virker ikke

For Click2Run-Installation you can revert back to the previous version by issuing the following command:

officec2rclient.exe /update user updatetoversion=16.0.12130.20272

Type:
C:\WINDOWS\system32>cd %programfiles%\common files\microsoft shared\clicktorun

Type:
C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ClickToRun>officec2rclient.exe /update user updatetoversion=16.0.12130.20272
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
19. november 2019 - 15:22 #1
Dén er jeg også lige løbet ind i. Jeg forsøger så i stedet at rulle opdateringen tilbage i Windows Update og vender tilbage. Det er godt nok Access 2016...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
19. november 2019 - 16:06 #2
Jeg har lige været inde i Access og har dérfra valgt at hente og installere seneste opdateringer. Der skete noget, for jeg har ikke kunnet genskabe fejlen.
Avatar billede per2edb Ekspert
19. november 2019 - 17:09 #3
Det samme her
Puh Haaaaaa...................
Det har kostet mig 3 dage fordi MS ikke tjekker opdateringer inden de sendes ud

Men hver gang lærer man noget nyt
F.eks er 365 uhyre u fleksibel i forhold til 2016
I 2016 kan man selv slette gamle opdateringer. Det kan man ikke i 365 !!!!

VIGTIGT
Mit ønske hos MS er en mulighed for i Access at lave tilbagerulning
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
20. november 2019 - 12:24 #4
Jeg havde som næste mulighed at geninstallere Access og så undgå opdateringer frem til denne var løst. Godt det ikke kom så langt.