Avatar billede prox1 Forsker
19. november 2019 - 21:34 Der er 8 kommentarer

Administrator afvises af win10

Alt for ofte ser jeg det her:
https://snipboard.io/Wzgxqh.jpg
Jeg vil ikke lukkes ude fra nogen som helst aktiviteter af win10!
Ingen!
Når jeg vil tilføje en fil til et arkiv, så skal win10 tilføje den!
Hvordan tager jeg kontrollen 100% over det ****
Avatar billede prox1 Forsker
19. november 2019 - 21:35 #1
Skal nok lige tilføje at det er en fil der trækkes ind, så 'not found', er en fornærmelse!
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. november 2019 - 21:51 #2
Håber at dette kan være en hjælp:

https://www.youtube.com/watch?v=S3p1S4g-Y8Q
Avatar billede prox1 Forsker
19. november 2019 - 22:22 #3
Erik ...
Du kommer simpelthen ikke til at TRO dine egne øjne...
https://snipboard.io/v1u5ta.jpg

Jamen H V A D ?!?
Avatar billede prox1 Forsker
19. november 2019 - 22:35 #4
og ...den kage skal skæres med denne kniv
https://windowsreport.com/it-administrator-limited-access/
Det magter jeg bare ikke i aften. Har hovedpine allerede :/

"The Humanity" .....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2019 - 08:42 #5
Jeg kan fornemme du mener PC´en er helt din egen, så jeg antager det ikke er en arbejds PC.

Men det kan ske du har tilknyttet en arbejds eller skole konto - og når en sådanne er tilknyttet, kan der rulles politikker ud den vej, selv på din private PC.

Angående den pakkede fil, så prøv at kigge på stien som arkivet ligger i, og stien som filen der kopieres i, kommer fra. Er stederne "ejet" af forskellige brugere, vil du opleve sådan en fejl - selv om du i princippet har adgang begge steder.
Avatar billede prox1 Forsker
20. november 2019 - 20:02 #6
@Ole, nix PCen er 100% MIN!
* Ingen andre har konti på den!
* Ingen andre har adgang
M I N
(sagde hunden)
Min og jeg er solo administrator (.....altså bortset fra den ..virtuelle MSAdmin konto, som ALLE med win10, ikke bare har klikket JA til under de 19 sider med font 4 i MSeula, men som MS uden nærmere advarsel potentielt _kan_ benytte..........)
Bortset fra det (fru kammerherreinde) -så er det min pc og jeg er ene account, så der er ingen muligheder for at nogen 'Politik' kan påvirke min adgang. PC'en er oven i købet sat op af mig! Der er ingen 'shop' involveret. Disks var tomme da jeg modtog den!
Det er en f e j l, og den er absurd, men der er andre der har set den, så helt Palle er man ikke
..Men altså :|
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. november 2019 - 23:01 #7
Jeg været ude for noget lignende - tror jeg havde kørt noget sikrings software - fik fedtet mig ud af det med https://www.oo-software.com/en/shutup10/latest-version
-- men burde vel have overvejet en re installering eller en tilbage stilning...
Avatar billede prox1 Forsker
23. november 2019 - 12:27 #8
@kurt54 https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1030944?k=8341376 -Tak for tipset, jeg ved bare ikke om det 'bare' er noget folder rettigheds meheh, for så er jeg ikke så meget for at køre et troubleshoot program, men i den sidste ende....