Avatar billede Sandra1234 Mester
20. november 2019 - 14:26 Der er 5 kommentarer

"Flydende" kalender i Excel

Hej alle,

Håber I kan hjælpe.

Jeg vil gerne lave en fraværsoversigt (kalender) over vores medarbejdere, hvor jeg har medarbejderne stående i kolonne A og datoer ud ad en række.

Den skal vise en længere periode, og skal starte med mandagen i den uge, man er i fx i mandags (d. 18/11-2019), næste uge skal den starte med næste uges mandag (25/11-2019).

Cellerne skal være tomme, hvis medarbejderen er på arbejde. Der skal enten være et 1-tal eller en farve i fald at personen er fraværende. Der trækkes en tabel fra en Access-database, som viser:

ÅR, MÅNED, UGE, NAVN, FRAVÆRSTYPE, DAGE

Jeg tænker, at man kan trække fraværsdagene fra denne tabel og så "lægge" det over.

Min udfording er mest det med, at jeg gerne vil have at kalenderen er "flydende", altså at den første dato er mandagen i indeværende uge.

Håber det giver mening, ellers vil jeg gerne forsøge at uddybe.
Avatar billede ebea Ekspert
21. november 2019 - 09:47 #1
Har du selv lavet et oplæg, som du kan uploade? Som du skriver her, er det som om du vil have nogen til at lave dit skema, og ikke så meget omkring hjælp til evt. formler!
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. november 2019 - 10:44 #2
A2 "Adam"

B2 =Idag()-Ugedag(Idag();3)
B3 =B2+1
B4 =B3+1

Osv.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. november 2019 - 10:45 #3
ups:

A2 "Adam"

B2 =Idag()-Ugedag(Idag();3)
C2 =B2+1
D2 =C2+1

Osv.
Avatar billede Sandra1234 Mester
05. december 2019 - 15:38 #4
Hej

Jeg har lavet et eksempel:

https://www.dropbox.com/s/1h8aydsa9tzj2st/Kalender.xlsx?dl=0

Jeg kunne for eksempel godt tænke mig, at de røde markeringer for d. 2/12 og 3/12 forsvinder, når det er i næste uge. Så skal den tage formateringen som er i den uge med.

Håber i forstår :)
Avatar billede ebea Ekspert
05. december 2019 - 16:30 #5
#4  -  Det var en lang tænkepause, fra dit åbnings spørgsmål ;-)
Hvordan har du tænkt, at du vil skulle se de aktuelle uger, når ugerne går hen over året. Så forsvinder det du ser på skærmen, jo.
Hvis du vil scrolle manuelt, så er oplægget med Mandag altid synlig, lidt uaktuelt, da du jo så bare kan lave en betinget formatering!