Avatar billede MePa Novice
21. november 2019 - 16:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Stablet søjlediagram kombineret med en søjlediagram

Hej
Jeg har brug for at komibnere et stablet søjlediagram med et almindeligt søjlediagram, jf. eksempel nedenfor. Er der nogen, som kan hjlæpe hermed??
Pft.

Kolonne A skal være x-akse
Kolonne B skal være selvstændig søjle
Kolonne C, D og E skal stables i selvstændig søjle.

Kolonne A: "UE"
UE 1
UE 2

Kolonne B: "Budget"
25000
45000

Kolonne C: "Kontraktværdi"
20000
50000

Kolonne D: "Tillæg"

Kolonne E: "Tillæg ikke medregnet"
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. november 2019 - 17:00 #1
Avatar billede MePa Novice
22. november 2019 - 06:20 #2
Hej
Tak for input, men jeg kan ikke se, at diagrammet er kombineret med to stablede søjler - eller en stablet søjle og en søjle. F.eks. at mand 1 og mand 2 står stablet i én søjle og kvinde 1 og kvinde 2 står stablet i en anden søjle (i mit tilfælde ville der blot være én kvinde).

Mvh
MePa
Avatar billede Mads32 Ekspert
22. november 2019 - 12:39 #3
Hej

Undskyld. Jeg fatter ikke hvad du mener!!!!:

Tegn et diagram i exel og beskriv hvor data skal hentes.

Se vedhæftede

https://www.dropbox.com/s/bbwjocxzicbsp22/Tegnede%20s%C3%B8jler%20i%20diagram.xlsx?dl=0
Avatar billede MePa Novice
23. november 2019 - 22:53 #4
Hej
I det ark, du fremsender, står angivet, at det netop ikke løser problemet.
Men jeg fandt link fra Anedi, hvor det løses.
Så tak for hjælpen:-)