Avatar billede Mads Kristensen Praktikant
21. november 2019 - 19:47 Der er 12 kommentarer

Sort skærm, med en underscore

Var igang med en opdatering, da jeg kom tilbage, var skærmen sort med en underscore. PS har en Vision gamer pc stationær. Hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2019 - 20:16 #1
Genstart pc hjælper ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2019 - 20:17 #2
Prøv evt at fjerne strømmen fra den, og tag det lille batteri ud på bundkortet. Tryk og hold så startknappen nede i 30 sekunder. monter batteri og strøm og prøv igen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. november 2019 - 20:22 #3
sikker dig du ikke har noget i usb - herunder noget i kortlæser -dvd drev mm
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2019 - 20:46 #4
prøv at ga tilbage til før opgraderingen eller brug muligheden
at slette programmer der er skyld i manglende opstart!
Gå i Fejlsikret tilstand
Brug muligheden, som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver Windows gøres klar! ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/nkCFpZF
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2019 - 20:56 #5
Hvis du skulle følge trinet med at fjerne BIOS Batteriet så husk at stille ur og dato!
men det er altså ikke en nødvendighed at fjerne det blot du fjerner net forbindelsen
og holder startknappen inde i 30sec. det svarer til Tricket med at vække døde bærbare til live. Her fjerner man jo heller ikke BIOS Batteriet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2019 - 21:09 #6
#5 Hvad har netforbindelsen at gøre med strøm knebet?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2019 - 21:21 #7
Hvis du holder Startknappen inde med net tilslutning tro jeg ikke der du kan nulstille Pc. Strømknebet på bærbare er det jo Forsyningsbatteriet  og Net forbindelsen der er frakoblet
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2019 - 21:23 #8
Tror du mener at netforbindelsen er 230 volt stikket ikke?
Troede du mente lan netstikket :-D
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2019 - 21:25 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2019 - 21:28 #10
#9 Lige præsis. Faktisk et tip der har mere en 10 år på bagen :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2019 - 23:20 #11
Hej Mads kom i tanker om at du ikke kunne se de roterende stjerner men en underscore så prøv at kigge i din BOOT Menu om du har din Harddisk som første Boot
Avatar billede prox1 Forsker
25. november 2019 - 03:17 #12
Som #11 skriver, så er det sandsynligt, at du har fået en BIOS fejl. Maskinen kigger simpelthen et 'forkert sted' efter windows.
Har installeret noget nyt software for nylig?
Hold F2 nede mens den kold-booter, så kommer du ind i BIOS.
Find så Boot-sekvens, og sikrer dig at den står til at boote på din HD.
Det kan så være at din HD er 'stået af', så kan pc'en self. ikke boote!
Lyt når du koldbooter, Kan du høre den der 'vroom' med stigende pitch, som fortæller at HD'en kører (...med mindre du har en SSD, den er travs....

I tilfælde af, at den forbliver helt død, så kan du redde dine vigtigste filer, ved at boote den på et USB-drev, med et mini-LINUX OS -Eks PUPPY-Linux -Gratis, men du skal bruge en anden pc -Selvfølgelig :|