Avatar billede slerberg Juniormester
22. november 2019 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Feilmelding ved oppstart av PC etter cloning av SSD

Hei!
Jeg har en Intel Nuc PC med en 120 GB SSD og Windows 10 Pro , og ønsker å montere en større SSD.
Etter cloning av disken, får jeg en melding ved oppstart som først prøver å diagnostisere maskinen, og deretter foreta en automatisk reparasjon, noe den ikke klarer.

Er det noen her som vet hva som er feil. Jeg får ingen feilmeldinger under cloningsprosessen.
Avatar billede puren Ekspert
22. november 2019 - 21:13 #1
fejlretning:
du kan bruge timer/dage på at lede efter fejlen og måske finde den den aldrig.
tidsforbrug: alt mellem 5 min og flere dage.

reinstallation:
du ved når du er færdig med installation så køre din computer.
tidsforbrug:et par timer
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. november 2019 - 21:18 #2
Start op på et installations medie , vælg reparer når det fremkommer og derefter en kommandoprompt.
Kør disse kommandoer
Bootrec    /fixmbr
Bootrec  / fixboot
Bootrec  /Scania
Bootrec. /rebuildbcd

Genstart
Hvis alle ovenstående kommer igennem uden fejl bør den starte op normalt
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2019 - 21:46 #3
Hvilket program bruger du? Jeg har selv brugt AOMEI Backupper i gratis versionen med held.

https://www.ubackup.com/disk-clone-software.html
Avatar billede slerberg Juniormester
22. november 2019 - 21:52 #4
Ja jeg har brukt AOMEI Backupper og jeg har brukt TrueImage, men får feilmelding ved bruk av begge programmene.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2019 - 22:09 #5
Jeg bruger også AOMEI Backupper. Når jeg har lavet en recovery, skal jeg ind i
EFI for at rette på boot, så kører det.
Avatar billede slerberg Juniormester
22. november 2019 - 22:35 #6
Jeg har ikke endret noe på bootsektor, så hva skal endres i bios UEFI?
Avatar billede puren Ekspert
22. november 2019 - 23:05 #7
slerberg >> reinstallation havde efter hånden nu været en hurtigere løsning..
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2019 - 23:34 #8
#7 Men hvis AOMEI laver kuk i bootrækkefølgen, som hos mig, er det nøvendig, at rette den.
@slerberg  Jeg mener, at du under opstart skal gå ind i EFI (bios) og se efter, om bootrækkefølgen er i orden. Hvis computeren prøver, at starte op der forkerte sted kører den jo bare i ring.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. november 2019 - 07:49 #9
Hvis du trykker på F8. under opstart Har du med pile tasterne mulighed for at flytte Boot order og en mulighed for at gemme indstillingerne. Ellers er F2. BIOS hvis du ændrer  noget så husk at trykke på f10.
Følg Metode!
https://ibb.co/dL1sWhs
Kontroller at EFI. Partitionen er kommet med på din Klon
https://ibb.co/bKyrMqz
Avatar billede slerberg Juniormester
23. november 2019 - 10:10 #10
Takk for alle innspill. Jeg utførte anvisningene fra hjolsen, og det fungrer.