26. november 2019 - 09:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg laver en pop-up boks når jeg åbner en wordfil, der fortæller at de først skal gemme dokumentet ?
26. november 2019 - 10:38 #1
Hej
msgbox "Husk at gemme dokumentet",vbOKOnly

Alternativt kan du skrive vba til at gemme når nu du er igang:
ActiveDocument.Save

Kan du ikke gemme dokumentet som en skabelon i stedet for? Så "piller" i ikke ved det oprindelige dokument når i skal danne nyt.
https://support.office.com/da-dk/article/oprette-en-skabelon-86a1d089-5ae2-4d53-9042-1191bce57deb

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
26. november 2019 - 10:41 #2
Hvor er det lige jeg skal skrive det henne :-)?
msgbox "Husk at gemme dokumentet",vbOKOnly
Avatar billede tjp Mester
26. november 2019 - 14:47 #3
I sub-rutinen Document_Open i kode for ThisDokument:

Private Sub Document_Open()
    MsgBox "Husk at gemme dokumentet",vbOKOnly
End Sub