27. november 2019 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

DELPHI 7 på XP 64 SP3 // Set String til Fast længde

Hej,

Fra min database henter jeg en string. Denne string kan variere i længde fra 1 char til 6 chars.  Jeg ønsker at denne string er 7 chars lang uden hensyn til oprindelig længde:

Jeg løser problemet på flg. måde:

Str := DatabasOpslag(Minvar);
Case Length(Str) of
1  : Str := Str + '      ':    (* 6 blanke *)
2 : Str := Str + '    ';      (* 5 blanke *)
......
6 : Str := Str + ' ' ;        (* 1 blank *)
END;

Men er der ikke en smartere metode ?
(evt via FORMAT , men min Web-reference siger ikke noget om det.. )

Kristian
Avatar billede falster Ekspert
27. november 2019 - 12:29 #1
Måske har du set denne. Det ligner dine bestræbelser.

Men - og for hyggens skyld - Delphi 7? :-)

https://stackoverflow.com/questions/1679360/quick-padding-of-a-string-in-delphi
27. november 2019 - 15:04 #2
Hej , Det ser ud som det kan være løsningen... TAK for det.

ANg. Delphi 7  --- Har du set hvad en Delphi 10 Tokyo/Berlin ( eller hvad den seneste udgave nu hedder )  koster - jeg har ikke adgang til
gratis downloads mv, og jeg har ikke lyst til at have en Delphi 10 Tokyo/Berlin  i bare 30 dage  - den må godt vare lidt længere..... !  Min D7 (enterprise) virker perfekt i XP64 og jeg kan portere programmerne til min W-10 og min  W-7, hvor de også kører perfekt (jeg skal bare sørge for disk-access ved programmeringen... , så hvorfor skifte ?  Men jeg er principielt enig, nogen ting er nemmere i D-10 Tokyo og nogen ting er ikke Implementeret i D7, så det er en afvejning af mange ting... (Men du ved, den som ager med stude (nter) kommer osse med... (hehe )

KRistian
Avatar billede falster Ekspert
27. november 2019 - 15:29 #3
Godt det ser ud til, at du får det løst.

Jeg kom aldrig selv længere end til de personlige gratis udgaver - det var vist i "Borland-tiden".

Så jeg genkendte blot "Delphi 7" og kunne huske, at det er længe siden.

Med mit forholdsvis lille programmeringskendskab, har jeg altid/siden beundret Delphi. Endvidere - efter mening ganske uretfærdigt - er Delphi vist blevet et lidt marginaliseret udviklingsmiljø i dag.

Tak for orienteringen om den ny version :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2019 - 15:36 #4
Lazarus and FPC er gratis.

Og meget Delphi kompatibel.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2019 - 15:45 #5
27. november 2019 - 15:51 #6
arne_v:

Tak for den med LAZARUS.  Vil prøve den på min W-10.

KRistian