29. november 2019 - 00:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Musik i Hele Huset

Hej jeg har skrevet om dette emne.

jeg har in del bluetooth højttalere til at ligge
der er tale om JBL  control x og BTS-21 og SackIt MOVEit
og dem vil jeg gerne have til at spille den samme musik spotify
har kikket på forskellig løsninger (Google Chromecast Audio.AudioCast)
men de kunne ikke den løsning jeg ville og synes ikke jeg vil købe sonos system når jeg har masser af bluetooth højttalere :)
men efter en lang søgning på google fandt jeg over https://www.capida.dk/tx12-tradlos-bluetooth-4-0-optical-music-transmitter?gclid=CjwKCAiA_f3uBRAmEiwAzPuaMyKB5kK2jzl56N_N4r2EqMS18b0vDKu8uKgt9n34oTrj7N7fkSL7wRoCj4IQAvD_BwE&fbclid=IwAR3Lv1qM748p223AwfzNsmrBKCy2uh5tqrBuGlre9VT00wE3aatWIozeRY0
men er det sådan en fyr jeg skal købe eller noget helt andet
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2019 - 09:09 #1
protokollen er ikke egnet - bluetooth er lavet til 1 til 1 kommunikation, så der er en sender og en modtager. Din linkede dims kan så sende til 2 enheder - og ikke til et helt hus.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2019 - 09:53 #2
Hvorfor blev Chromecast Audio diskvalificeret?

Jeg har 3 audio-casts sat på 3 forskellige lydsystemer, og via "Google Home" appen har jeg så sat dem i en højttalergruppe.

Når jeg caster til højttalergruppen, kommer lyden ud af samtlige højttalere samtidigt.

Hovedanlægget kom ud af sync på et tidspunkt, så det spillede 2/10 sek. forskudt fra resten, men det forsvandt igen så pludseligt som det kom - d.v.s. systemet er ikke fejlsikkert, men fungerer generelt rigtig godt for mig.
29. november 2019 - 10:29 #3
Chromecast Audio jeg synes ikke jeg kunne finde noget om net på nette men den køre på Jack og der er ikke jack i  BTS-21
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2019 - 10:44 #4
Er du låst til Bluetooth, er det et problem.

Dels som Claes57 er inde på, kræver det at sender/modtager er relativ tæt på hinanden.
Men indtil for 1-2 år siden, var "dual" højttaler slet ikke en mulighed i Bluetooth protokollen - d.v.s. de er kun de nyeste Bluetooth standarder der overhovedet er i stand til at modtage lyd samtidig. Om den der XT12 dims kan "oversætte" fra ældre Bluetooth til nyere ved jeg så ikke - eller om den har 2 Bluetooth sendere indbygget. Jeg kender den ikke, så jeg vil ikke gøre mig klog på den.

Men til prisen ville jeg da prøve - det er i hvert fald billigere end at skulle skaffe helt ny højttaler :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2019 - 10:45 #5
BTS-21 højttaler - data - der er også en forklaring på hvorfor bluetooh i hele huset ikke dur - Range up to 10 meters - den kan kun 'høre' hvad der sker i samme rum, og ikke, hvad der sendes fra stuen.
29. november 2019 - 12:10 #6
-Område: 10M og de står ikke 10mm
værk  eller skal jeg ha noget wifi to Bluetooth  :)
06. januar 2021 - 20:07 #7
lukker