Avatar billede Brogaard03 Mester
29. november 2019 - 17:29 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hej allesammen pc virker ikke

Jeg installerede et nyt grafik kort til min computer, og nu tænder den i 1 sekund og slukker lige med det samme igen, nogen der ved hvad der foregår? Skal bruge den senere så håber i vil svare hurtigst muligt.
Avatar billede mort1 Ekspert
29. november 2019 - 17:34 #1
Du bør nok fortælle lidt mere om din computer, f.eks.hvad det er for en - men tror du din strømforsyning stor nok til det nye grafikkort ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2019 - 19:21 #2
#1
Ja der er jo ikke meget at gå ud fra. Lidt viden pc´ens specifikationer er altid godt :-)
Avatar billede Brogaard03 Mester
29. november 2019 - 19:41 #3
Det er en meget gammel pc fra sharkgaming købt tilbage i 2013 mener jeg, den har en i5-4K et eller andet husker ikke helt korrekt, og strømforsyningen er 600W så nok strøm, 8gb ram, ved ikke rigtigt mere hvad jeg kan skrive, men den gør det også nu hvor jeg har sat mit gamle grafikkort i som kun er 760
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2019 - 19:53 #4
Du skriver nok strøm, men hvilket grafik kort puttede du i? Hvad hedder din forsyning?
Har du prøvet at nulstille din bios efter nyt grafik kort?
Har du tilsluttet evt strøm til dit grafik kort?
Avatar billede Brogaard03 Mester
29. november 2019 - 20:52 #5
#4, jeg har absolut ingen ide om hvordan jeg tjekker alt det når den ikke kan tændes op, jeg kan ikke finde min strømforsyning på internettet, og nej har ikke nulstillet noget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2019 - 21:33 #6
#5 Prøv alligevel at undersøge hvad der står på den: mærke og model, for så kan det være at man måske kan finde frem til den alligevel :-)
Avatar billede Brogaard03 Mester
29. november 2019 - 21:50 #7
Der står 200-240 volt, er det dårligt?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2019 - 22:31 #8
Det er jo bare lysnetspændingen! I Danmark ligge den på 230 Volt, men strømforsyning kan anvendes til spændinger mellem 200 og 240 Volt.
Producentens navn af strømforsyningen skal stå en sted. Se eksemplet i linket:

https://www.google.dk/search?q=psu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj116npqZDmAhXh-SoKHRmmBXUQ_AUoAXoECBEQAw&biw=1920&bih=967#imgrc=x3ajAFGReBdM8M:

Ydelsen måles i Watt, forkortet W og ligger i følge dit spørgsmål på 600 Watt.
Du kan nemt tage strømforsyningen ud, hvis ikke dens data er til at se umiddelbart.

Jeg ser at du har markeret mit svar som løsning, det er også pænt af dig, men spørgsmålet er jo ikke løst endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2019 - 07:05 #9
Grafik kortet har vel kommet i en kasse hvorpå navnet på det står??
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. november 2019 - 10:29 #10
#9
Eller også står det på den vedlagt faktura!
Avatar billede Brogaard03 Mester
30. november 2019 - 10:43 #11
Jeg købte grafikkortet af en ven, så den rigtige box kom dsv ikke med, men i watt har min strømforsyning vist nok 600W
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. november 2019 - 11:36 #12
Det fremgår da på strømforsyningen jfr. billedeksemplet hvilket mærke og model der er tale om, samt står der formodentlig også mærke og model på grafikkortet.
Avatar billede Brogaard03 Mester
30. november 2019 - 12:40 #13
ErikHg, jeg takker dig meget for din hjælp, men jeg har nu valgt at jeg vil sende den til reparation, fordi jeg kom også til at ødelægge mit motherboard en smule så nu kan min nye cpu ikke kom ned i den. Men tusind tak for din hjælp!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2019 - 12:49 #14
Hvad med din cpu så??
Har du bukket de små pins på den så ødelægger du jo også det næste bundkort hvis du ikke lige ser det. Tjek efter bukkede ben på cpu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. november 2019 - 13:12 #15
#13
Velbekomme
Avatar billede Brogaard03 Mester
30. november 2019 - 14:12 #16
#14 det var præcis det jeg havde gjort, men min ven kan fikse det for mig så det er løst.