Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. november 2019 - 22:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firefox Ikon er væk fra Skrivebordet

Ja :
Firefox Ikon er væk fra Skrivebordet.

Et barnebarn puttede det i skraldespanden, som er indstillet til at slette alt.
Med det samme.

Windows 7.

Firefox er jo under "Programmer". Kan sagtens bruge Firefox. Alligevel.

*

Men ville gerne have Firefox Ikonet på skrivebordet.

Kan, heller ikke, få det sat ned i proceslinjen.

God 1. December - I morgen.

Med Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede bpb Seniormester
30. november 2019 - 23:52 #1
En ny genvej til Firefox kan let oprettes.  For eksempel sådan her:

Lokaliser programfilen  "firefox.exe"  i Stifinder, som om du ville køre den.

Højreklik på den, og vælg  "Opret genvej".

Windows vil muligvis sige, at genvejen ikke kan oprettes her, og foreslå at oprette den på skrivebordet.

Hvilket nok præcis er hvad du ønsker.  Og så højreklikker du på filen igen, og vælger  "Fastgør til proceslinie".

(Min computer bruger Windows 10, og jeg har glemt alt om Windows 7; men der skulle ikke være den store forskel.)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2019 - 06:41 #2
Enig i #1
Men ellers en anden måde her
Højreklik på skrivebord og vælg ny genvej. Kopier dette ind i feltet.
"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"
Skriv Firefox som navn på genvej og den skal være oprettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2019 - 06:44 #3
Vil du også have den nede i proceslinjen højreklikker du på den og vælger fastgør til proceslinje.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2019 - 07:32 #4
Ups. Har skrevet stort set det samme som bpb.
Skal vist lige have gnubbet søvnen ud af øjnene ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2019 - 07:53 #5
#3 Duer ikke i Windows 7 som jeg ser nu. Mener når man har oprettet et ikon så kunne man i de ældre versioner trække det ned i proceslinjen. Håber dette så er rigtigt ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2019 - 09:24 #6
Højreklik på Firefox ikonet under programmer, og vælg " send til skrivebord".
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. december 2019 - 10:06 #7
God Morgen - Tak til alle.