Avatar billede Mentos Star Novice
01. december 2019 - 14:08 Der er 8 kommentarer

Min pc starter uden at starte helt

Pc: Lenovo h50

Jeg har lige nulstillet min pc her igår og den har stået Lenovo mærket i midten lige siden. Jeg slukket den og tændt den op til flere gange og den gider bare ikke komme videre. Jeg har power resetet den, men uden held.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen Mentos
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2019 - 14:15 #1
Prøv at læse dette link, der omhandler samme emne (delvist).
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1031111
Avatar billede Mentos Star Novice
01. december 2019 - 14:24 #2
Jeg har  nulstillet min pc med gem mine personlige filer, tror jeg nok. Problemet er jeg kan starte min pc, hvortil min skærm bliver lyst op Lenovo logoet i midten, kan således ikke komme videre derfra...
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2019 - 16:51 #3
Tryk på den tast hvor du kommer i Boot menuen og se om din HDD står øverst og hvis ja så tryk ok hvis den ikke starter kan det være din HDD Med mindre den kører UEFI ! At du ser Logoet det kommer jo fra BIOS uanset.
Avatar billede Mentos Star Novice
01. december 2019 - 21:48 #4
Min hdd står ikke øverste kan faktisk slet ikke finde den, hvad ville det sige at det køre i “UEFI”?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2019 - 08:51 #5
Hvis du under ingen omstændigheder kan se den, er der nok et større problem.
den kan selvfølgeligt have en dårlig tilslutning internt men hvis du i bios kan finde et sted hvor du kan sætte din opsætning til Default og du så kan se den så prøv dette.
Dette er kun til sammenligning  https://ibb.co/bWXVb5J
ser sikkert anderledes ud hos dig.
Ellers er der jo Garantien hvis stadig muligt.
Avatar billede Mentos Star Novice
02. december 2019 - 10:00 #6
Dsv er min pc 4 år gammel så garantien er udløbet. Når jeg har restore to defult, blive der sort skærm og logoet dukker bare op igen. Kommer ikke videre derfra☹️
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2019 - 10:19 #7
Så er der nok kun en vej Ny HDD.
Er der blot en eller to diske så prøv at flytte til den anden og se om den kan ses?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2019 - 10:21 #8
PS. Logoet sammen med at du kan komme i BIOS er jo så et godt tegn på at dit bundkort virker.