Avatar billede Slettet bruger
01. december 2019 - 16:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Systemafbildning

Hvor meget plads skal man bruge på den pågældende enhed for at lave en  systemafbildning i Windows 10?

Det er ikke til min egen computer (har Windows på usb), men en bærbar købt i Bilka hvor der ikke følger en Windows cd med. Er det så ikke eneste måde at geninstallere/gendanne Windows hvis det en dag bliver nødvendigt?

Forstår ikke de kan sælge en pc uden.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2019 - 16:46 #1
Kan ikke finde ud af dette.
Når der er en Windows på computeren, må der - uanset Windows ikke medfølger på et medie - vel være en licensnøgle til den der er installeret? Hvor ser man den? Og kan man bruge den til noget senere?

Måske det her spørgsmål er helt ude i hampen.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 17:00 #2
Din Windows-nøgle bør stå på et klistermærke der som regel sidder på undersiden af en laptop. Normalt er det en såkaldt OEM-nøgle, der kun kan bruges på den computer - dvs. hvis du køber en ny computer kan du ikke bruge den igen - men du kan sagtens geninstallere Windows på den nuværende maskine med nøglen.

Hvis du kan finde nøglen, skal du bare downloade værktøjet fra https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og lave en USB-nøgle eller DVD med Windows på, så kan du geninstallere.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2019 - 17:15 #3
Enig med #2. Når der een gang har været Windows 10 på computeren, er det registreret i bios, og så kan man altid installere igen fra en USB nøgle.
Så det er lige meget med Windows nøglen.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2019 - 18:11 #4
Tak skal i have.