03. december 2019 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ren installation win 10

har købt en laptop, og hentet win 10 på usb. men får fejl :win kan ikke install på MBR....... så hvordan laver jeg disken om til GPT disk. der kun DOS på ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2019 - 15:56 #1
Jeg formoder du booter på USB-sticken.

Når du bliver spurgt, hvor du vil installere Windows, skal du slette ALLE partitioner, og markere den "tomme" disk til installation - så bør Windows selv lave en GPT partition og installere herpå.
03. december 2019 - 16:03 #2
Tak for hjælpen ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2019 - 16:10 #3
Som Ole skriver er det bedst at installere fra en tom Disk og de fleste helst med kun en disk tilsluttet.
Når du kommer til hvor du vil installere så tryk på Drev indstillinger Avanceret Hvis flere partitioner så slet dem en efter en
https://ibb.co/X3WR3yB
Avatar billede posten Ekspert
05. december 2019 - 03:58 #4
#3 ja slet ALLE partitioner inden man kører install så har man jo 100% rådighed over sin disk