Jeg har et regneark hvor brugerne skal udfylde en masse ark ganske simpelt egentlig men ret mange ark og lidt uoverskueligt Ikke vildt meget beregning
Jeg samler så alle data i tabeller og laver noget pivot etc
I steder for at brugerne skal hoppe mellem ark kunne jeg godt tænke mig det hele kunne tastes i et ark og at der så er en bar over hvert emne så man kan folde hvert område ind og ud når det skal bruges.
dvs feks 14-16 barer når man trykker foldes der ud når man trykker på en anden foldes den forige ind og den nye ud. man skal også kunne trykke på en bar der er foldet ud og så folder den sig ind igen. helt smukt er det hvis barren skifter farve når den er foldet ud.
Der pænt meget data for hvert område
Alle områder har forskellige størrelser
Er der noget der har prøvet dette og ved om det kan lade sig gøre - eller har mod på at prøve at hjælpe
lejer lidt med kontrol elementer - knap med pil op og pil ned ud for hver overkrift(område) og så folder den områder ind og ud. Men det bliver ret tungt for feks 10 områder foldes ind når et andet foldes ud. Man man ikke foruddefinere omdåerne så feks BASIS _IND = Rows("6:14").Select Selection.EntireRow.Hidden = True
Ikke noget egentligt svar, men... man bør altid overveje om man bruger det rigtige værktøj.
Jeg vil egentligt også sige at Excel i denne sammenhæng ikke er det rigtige valg. I bør kigge på en anden måde at indhente den data i har brug for.
Jeg nævner det, fordi ikke alle husker denne 'filosofi'.
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.