Avatar billede Bystrup Juniormester
05. december 2019 - 17:44 Der er 2 kommentarer

Problemer med at indstille Airport Extreme, så den kan åbne min Synology Nas server

Jeg har et lokalt netværk med 3 Airport extreme wifi routere i serie. Jeg har længe haft Stofa fibernet som internetudbyder, og det har fungeret perfekt med min NAS server. I airportværktøjet skulle man i fanen med netværk indstille routeren til DHCP og Nat. Det har hidtil virket perfekt. Nu har jeg imidlertid fået en ny moderne fiberboks fra Stofa, og så er der pludselig problemer. Når jeg har nulstillet min Airport extreme, sat fibernetboksen til indgangen, så plejer Airport extreme for det første selv at finde min Ip-adresse. Det gør den ikke nu. Den finder en routeradresse der hedder 192.168.xx.xx. Den kan jeg så godt indstille der hvor jeg definerer Nas serveren med IPv4 adressen osv. Så langt så godt, men... når jeg så slår DHCP og NAT til og opdaterer, så slukker det simpelthen for internettet fra Fiberboksen. Jeg har snakket med Stofa om det, og de siger at Bridge-mode er slået til hos dem. Er der nogen der har haft det her problem. Jeg har prøvet og prøvet,men med samme resultat. På forhåbentlig snarligt svar. Niels
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. december 2019 - 07:20 #1
Skal det forståes sådan at du ikke kan tilgå din NAS udefra?
Avatar billede Bystrup Juniormester
11. februar 2021 - 19:42 #2
Ja, men problemet er løst nu. Det var noget med, at IP adressen bliver ændret, især hvis man har haft strømsvigt. Det var også specielt noget med, at når man bruger sine egne interne routere, så skal man få udbyderen til at slå Bridge mode fra. Med venlig hilsen  Niels