Avatar billede TheJoker Juniormester
09. december 2019 - 08:36 Der er 6 kommentarer

Søger program

Hej alle

Jeg sidder her med et kæmpe problem på mit arbejde.
Jeg har nogle kollegaer der søger nogle dokumenter, som tidligere medarbejdere har arbejdet med. Men dem idag ikke kan finde.

Inde på vores fil server har jeg prøvet og lave en søgning i nogle bestemte foldere  med kommandoen : datemodified:‎01-‎07-‎2017 .. 05-10-2017
Og det virker også fint nok. Problemet er bare jeg har et resultat på over 25.000 filer på blot en af folderne. Og de er 6 af dem der skal gennemgåes.

Da disse brugere ikke skal have adgang direkte på fil serveren. Så søger jeg et program (hvis det findes) som kunne lave en rapport måske til en excel eller lignende. Hvor de blot kunne se data'en på søge resultaterne, så de selv kan se hvad filerne hedder og stien.
Dvs den viser fil navn, dato oprettet, stien til filen. etc.
Det som så er ideen, hvis de finder noget de mener kunne være de filer de søger så de kunne få lov til at kigge på de specifikke filer.

Det er lidt en lorte sag, for dem som havde med de filer og gøre destruerede hardcopy'en. Og dem som arbejder her idag, var der ikke dengang og ingen aner hvor de filer er lagt hen!!

Som nævnt jeg har prøvet og lave den søgning for en specifik tidsramme. Og endda sorteret efter kun PDF'er f.eks. Der kom stadig noget med 7-8000 resultater frem.
Avatar billede eurositi Ekspert
09. december 2019 - 08:57 #1
Du kan altid eksportere indholdet i en mappe til en TXT-fil fra Windows' kommandoprompt.
Dette link forklarer hvordan: https://www.groovypost.com/tips/print-contents-folder-windows-10/
Avatar billede TheJoker Juniormester
09. december 2019 - 09:13 #2
Virker det også på en Windows Server 2012 R2 som kører på en VMware?
Avatar billede TheJoker Juniormester
09. december 2019 - 09:17 #3
Hmm men som jeg lige ser det, så skal man ned på en specifik folder.
Hvad jeg ikke lige fik specificeret nok, er at jeg har 6 hoved foldere som jeg skal søge i.
Disse hovede foldere har flere tusinde foldere, og ja igen flere tusinde filer.

Så kan ikke lige se ud fra den kommando hvordan jeg kan søge på en hoved folder og kun få f.eks pdf'er frem i den given tidsperiode jeg opgav. Hvilket er den søgning jeg skal lave!
Avatar billede eurositi Ekspert
09. december 2019 - 09:40 #4
Ok. Dir-kommandoen kan ikke søge på datointervaller, så du skal bruge kommandoer som enten Robocopy eller Forfiles.

Prøv at skrive
forfiles /?
... i kommandoprompt og se eksemplerne.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2019 - 11:17 #5
server 2012 har Powershell - så jeg ville prøve følgende:
gci -Path "Hvad nu din filsti hedder" -Recurse | ? {$_.lastwritetime -gt ‘6/1/19’ -AND $_.lastwritetime -lt ‘9/12/19’} |select fullname, lastwritetime, creationtime

den kigger i stien "hvad nu din filsti hedder", kigger efter filer som er blevet rettet fra 6. januar 19 til 9. december 19 - og returnerer stien+filnavn, sidst ændret den og hvornår den er blevet oprettet
du kan droppe "-path…" hvis du står i overfolderen som skal gennemsøges.
du kan så copy-paste resultatet, eller eksportere det til en csv-fil hvis du ønsker det
Avatar billede TheJoker Juniormester
09. december 2019 - 15:13 #6
Hej Thomas har skrevet en PB til dig :)