Avatar billede ditlev Juniormester
12. december 2019 - 21:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgeskema konverteres til tekst

Hejsa - Jeg skal lave en erklæring hvor en person bedes svare på et spørgeskema online, som jeg laver, og den indtastede tekst skal jeg kunne placere så der dannes et tekstdokument.
F.eks:
Indtast navn
Indtast adresse
Indtast titel
Indtast køn

Det modtagne tekst skal kunne sættes op så der autogenereres en sammenhængende tekst a.la.:
Anders Ditlev Jensen er en mandlig læge der bor på solvej 8 i Aarhus.

Der skal naturligvis indtastes en del mere tekst der skal bearbejdes.
Spørgsmålet er hvilket program der vil kunne klare dette. Jeg har prøvet med google forms, men det synes at mangle delen der kan sætte teksten op.
Det må gerne være et gratis program, eller i hvert tilfælde ikke noget der er dyrt. Har også kigget på survey monkey og finder det for dyrt til mit formål.
På forhånd tak :)
VH Anders
13. december 2019 - 00:39 #1
Hej,

Ikke for at spolere dine tanker og ideer omkring dette program , de er sikkert ædle og noble, med ingen skumle bagtanker.

Men som du også ved, vokser træerne ikke ind i himmelen. Du skal være meget opmærksom på personværnet omkring disse oplysninger, bare for at nævne en enkelt ting, der er flere, så kontakt Datatilsynet (har ikke adressen her) for at få de regler, som bruges til spørgeskemaer med NAVN, adresse etc. ( anonymisere disse data) . Og må jeg samtidig give dig en fidus:    Hvis du evt.  senere skal spørge om eks. brugen af mobil-telefon data (HUSK DET ER ETEKSEMPEL),  så hvis bruger svarer, at han/hun(MK-tider) ikke kender selskabet, så lad være med at stille spørgsmål om dette selskab (det er ***********  (ikke så pæne ord) irriterende og svækker i den grad troværdigheden af dit spørgeskema) , lad programmet udfylde de dermed relevante svar med UOPLYST, IKKE BESVARET, eller hvad du nu vælger som svar).
Og så vil jeg bare lige fortælle dig, at professionelle analyseselskaber/databanker bruger svar-koder som er tal (anonymiseret?).  ( eks:    JA = 1, Nej = 0, Uplyst = 9, Ikke besvaret = 8, etc...  og ved flere spørgsmål er 11 = JA ....  99 = ikke besvaret ....    osv.. )

Og husk at sætte krav til det program, du evt får serveret / betaler for... !

Du kan se lidt på programmmet SPSS , men det er sikkert (hunde-) dyrt og er beregnet til proffessionelle dataanalyser. Ved ikke om der er noget, som er noget mere jordnært .....  EXCEL kan lidt af det der, men ...  VUrder selv..

Kristian
Avatar billede ditlev Juniormester
13. december 2019 - 01:09 #2
Hej Kristian
Tak for dit input.
Jeg er speciallæge og skal skrive en speciallægeerklæring.
Tanken er at få folk hjemme til at svare på spørgsmål i forvejen inden jeg møder dem og få et program til at autogenerere teksten så jeg selv slipper for at skrive det ind. Jeg kender på forhånd cpr, mailadresse, tlf, adresse etc og det er ikke så nødvendigt at man taster det ind hvis det kommer Til at give problemer. Jeg kan selvfølgelig bare programmere spørgeskemaet selv og så styre tekststrengene som jeg vil, men jeg gad godt slippe for at rode med det, hvorfor jeg håber at der er et egnet program til dette forholdsvise simple problem.
Vh Anders
13. december 2019 - 01:35 #3
Hej Anders,

Da du er det du er, stiller situationen sig lidt anderledes. Da vil jeg foreslå dig at du kontakter DDA (Dansk Data Arkiv), Islandsgade i Odense.  De er specialister i spørgeskemaer og de dermed forbundne undersøgelser  (jeg har faktisk selv arbejdet der som tekniker, og "af og til dryppede der lidt viden om spørgeskemaer " af på teknikeren ),,,,  Men der er historie nu , men de har ekspertisen (og programmerne ), så der vil du få al den professionelle hjælp du kan trænge (og sikkert lidt mere til)- for den sags skyld.  Og jeg ved at både DADL og FADL (for den sags skyld) har benyttet sig af deres ekspertise...
Held og lykke

Kristian
Avatar billede ditlev Juniormester
13. december 2019 - 08:33 #4
Igen tak for input.
Jeg vil mene at jeg har fuldstændig styr på GDPR, og vil gerne, at der derfor ses bort fra dette, og at der således kan komme svar på spørgsmålet om et egnet program til udførelsen jfr. primære spørgsmål - altså et program der tillader oprettelse af spørgeskemaer og fri redigering af svaret til et tekstdokument.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. december 2019 - 10:08 #5
Hej Anders
Hvis du har adgang til Microsoft Office - så kan jeg hjælpe.
Arbejder udelukkende med systemudvikling og programmering via ovennævnte.
Mvh
Peter Braagaard
www.supertekst-it.dk
Avatar billede ditlev Juniormester
13. december 2019 - 18:48 #6
Tak for svar
Jeg er dog kun interesseret i at høre om hvilket program der kan klare opgaven - ikke interesseret i at få projektet lavet. Jeg vil mene at jeg selv kan lave det i PHP med en database og kryptering, men det ville da være dejligt hvis der var et program der var gratis og velegnet til projektet.
Der er tale om få gange jeg skal bruge det om året, så det giver ikke mening at kaste penge efter det.
Hvis Microsoft Office har funktionen er det interessant, og i så fald vil jeg gerne vide hvordan jeg selv kommer videre med projektet.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. december 2019 - 21:15 #7
Tak for tilbagemeldingen
Prøv at se dig om hvad der er muligt - det er gratis
Min tanke var at programmere i VBA - men nu kan du jo se ..
Avatar billede ditlev Juniormester
14. december 2019 - 21:34 #8
Hmm - jeg har ikke brugt Eksperten i mange år. Var ret flittig i Flash forum tidligere, fandt stedet ret brugbart. Jeg har ikke fået nogle input der er brugbare ud fra det spørgsmål jeg lagde ud, og trækker spørgsmålet tilbage.
Jeg programmerer mit spørgeskema i PHP istedet for. Tak for de input der kom.