Avatar billede zuzs Juniormester
15. december 2019 - 16:04 Der er 4 kommentarer

Hvilken CPU-køler er bedst

Hej

Jeg har lige udskiftet mit gamle bundkort med et nyt, og fik en ny køler med sammen med en ny processor. Jeg ville lige høre hvilken af kølerne der er bedst?

1. Intel E97379-003
2. cooler master 212 evo

Forresten den pasta-lim som der bruges til at montere køleren på CPU'en, hvad hedder det?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2019 - 16:18 #1
køling https://www.proshop.dk/?s=k%C3%B8lepasta
men ellers, så er der typisk allerede smurt på cpu ved levering (pak den forsigtigt ud, og tryk ikke på fladerne)
Avatar billede zuzs Juniormester
15. december 2019 - 16:33 #2
Men i forhold til køleren hvad er så bedst? Jeg kan se at cooler master 212 evo er dyrere, men hvad vil i foreslå?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. december 2019 - 16:38 #3
Jeg har selv nedenstående køler i min stationære, men den kræver en del plads.

https://www.coolerkit.dk/shop/noctua-nh-d14-2008p.html?key=00NO006&track=searchdbprodukter
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2019 - 16:56 #4
Jeg ville - at de to - pga designet - vælge cooler master.
Erfaring siger mig, at der kommer støv ind i kabinet, og cooler master er 'på højkant' så du kan let fjerne støv fra begge sider af blæser. Og jf data fra amazon.com, så er den ret lydløs, og det sætter jeg også pris på.