Avatar billede avminarm Juniormester
15. december 2019 - 21:56 Der er 14 kommentarer

kopiere fra 1 række til 4 celle rækker + kopier denne rutine

Hej

Jeg har et excelark med en masse rækker i.

Jag skal have kopieret nogle af cellerne i en række til 4 rækker på næste fane pga noget opstilling og formatering til print.

eks.

Rækker 1 vises herunder hver bogstavrække er en kolonne (disse er på ark1 i regnearket):
xxxx  yyyy  zzzz  qqqq  aaaa  bbbb  cccc

De skal fordeles sådan her på 4 nye rækker (på ark2 i regnearket):
aaaa  yyyy
xxxx qqqq cccc
bbbb xxxx
zzzz yyyy

Jeg kan sagtens fordele manuelt - altså bare henvise til celler på ark1 med =cellenavn

Men jeg har mange rækker og ville gerne have alle rækker på ark1 skrevet over til opstillingen på ark2

Håber det giver mening :)
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. december 2019 - 00:28 #1
Hej avminarm

Jeg har lavet et lille eksempel som kan løse din opgave.

https://www.dropbox.com/s/3t7b5ijits57nif/Kopier%201%20r%C3%A6kke%20til%204_mads32.xlsx?dl=0

Jeg hører gerne om du kan bruge forslaget eller ej.
m v h mads32
Avatar billede avminarm Juniormester
18. december 2019 - 13:44 #2
Hej Mads32
Tak for dit svar - det er i den rigtige retning
MEN den fil jeg har med rækkerne i som skal kopieres til ark 2 er en fil jeg får leveret andet steds fra - så det med at sætte 3 blanke rækker ind mellem hver række kan jeg ikke gøre fra start - jeg ved ikke om man kan gøre det efterfølgende? eller hvordan?

Har du et bud på det?
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. december 2019 - 15:18 #3
Hej

Når du får din fil (som exel), kan du blot indsætte tomme rækker.
Avatar billede avminarm Juniormester
18. december 2019 - 15:37 #4
Hej Mads32 - ja men der er flere 100 rækker, så manuelt bliver det lidt træls?
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. december 2019 - 16:50 #5
Hej

Det er der for der skal laves en lille makro, som gør det automatisk når du sætter makroen igang.

Jeg hjælper gerne.
Avatar billede avminarm Juniormester
26. december 2019 - 19:46 #6
Hej Mads32
Det må du meget gerne hjælpe med - kan du evt lave et eksempel på dette?
Avatar billede Mads32 Ekspert
26. december 2019 - 20:43 #7
Hej

Prøv at lave et skema, som viser det resultat du gerne vil have, så kan jeg lave en makro der passer.
Avatar billede avminarm Juniormester
27. december 2019 - 11:24 #8
Hej Mads32

Jeg har lavet dette eksempel, de rindeholder første række og ark 2 indeholder det ønskede output - kan det bruges?

https://www.dropbox.com/s/1rdjiyc0gqwf2d7/eksempel.xlsx?dl=0
Avatar billede Mads32 Ekspert
27. december 2019 - 13:19 #9
Hej

Jeg vil gerne vise hvordan det skal bruges, så opret venligst et eksemplar med flere eksempler, og vis også hvordan række2 skal stå på ark2.  Skal ark1 og ark2 omdøbes skal det ske inden jeg skriver makroer.
Skal programmet have et bestemt navn?
Hvis du skal benytte programmet på en firma-computer der har indlagt beskyttelse mod fremmede makroer, så skal du lave dit nye eksempel på firmacomputeren, så er bliver filen ikke afvist.

Når jeg har fået dit nye eksempel, ser jeg på det en af dagene, måske straks.

m v h mads32
Avatar billede avminarm Juniormester
02. januar 2020 - 08:26 #10
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. januar 2020 - 12:01 #11
Hej

Jeg er i gang med opgaven.
Mangler at kontrollere at alle makroer kører som de skal.
Det er ikke sikkert at det bliver færdig i dag. Men der kommer et forslag.
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. januar 2020 - 15:51 #12
Hej
Nu tror jeg den er på plads.
Er der noget der ikke virker, eller noget du ønsker anderledes så vend tilbage.
Jeg hører gerne dine kommentarer.

Jeg vedlægger 2 filer:
1 med program
2 med dataliste som du kan kopiere ind i programmet når du prøver at arbejde med programmet.
Jeg har tilrettet så der fremkommer nogle ensartede sider i udskriften, med 8 sager på hver side,

https://www.dropbox.com/s/urvudbaj3i4wxcr/1%20linje%20til%206%20linjer_ver_88.xlsm?dl=0

https://www.dropbox.com/s/i23ko44mwjr3t46/1%20linje%20til%206%20linjer_DATA.xlsx?dl=0

m v h mads32
Avatar billede Mads32 Ekspert
04. januar 2020 - 13:50 #13
Hej avminarm

Jeg var lidt for hurtig med at sende den "færdige" løsning. Jeg havde foretaget nogle rettelser uden at rette igennem.
Men nu skulle den være der.

https://www.dropbox.com/s/ctzbqgb0uw134cy/1%20linje%20til%206%20linjer_ver_87.xlsm?dl=0

m v h mads32
Avatar billede Mads32 Ekspert
08. januar 2020 - 15:52 #14
Hej

Jeg vil gerne have en tilbagemelding.